arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۵۷۹۶۳
تاریخ انتشار: ۵۷ : ۱۸ - ۲۲ اسفند ۱۳۹۴

آمریکا ۱۰ فروند جنگنده «اف ۱۶» دیگر به پاکستان می فروشد

آمریکا علاوه بر فروش ۸ فروند جنگنده «اف ۱۶»، ۱۰ جنگنده دیگر در اختیار پاکستان قرار می دهد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روزنامه «پاکستان»، نشریه انگلیسی  «IHS Jane's »اعلام کرد: آمریکا پس از فروش ۸ فروند جنگنده «اف ۱۶» به پاکستان ۱۰ فروند دیگر جنگنده از همین نوع به پاکستان می فروشد.

این نشریه انگلیسی این خبر را به نقل از مقامات بلند مرتبه پاکستان نوشته است و اعلام داشته است: آمریکا پس از فروش ۸ جنگنده «اف ۱۶» به پاکستان، ۱۰ جنگنده «اف ۱۶» دیگر ساخت شرکت «لاک هید مارتین» در اختیار اسلام آباد قرار می دهد.

این نشریه در ادامه می افزاید: وزارت خارجه آمریکا در ماه فوریه مجوز فروش ۸ فروند جنگنده «اف ۱۶» را به پاکستان صادر کرد که ارزش این توافقنامه ۶۹۹ میلیون دلار است. بعضی از اعضای کنگره آمریکا با فروش این جنگنده ها به پاکستان مخالفت کردند. توجیه آنها این بود که پاکستان در مبارزه علیه تروریستها در مرز خود با افغانستان فعالیت مثبتی از خود نشان نمی دهد.

این نشریه در ادامه تصریح می کند: مجلس سنای آمریکا در اقدامی جدید طرح مخالفت با فروش جنگنده های «اف ۱۶» به پاکستان را رد کرد.

لازم به ذکر است با فروش این جنگنده ها هند سفیر آمریکا در دهلی نو را به وزارت خارجه فرا خواند و مراتب اعتراض خود را به وی در خصوص فروش جنگنده های «اف ۱۶» به پاکستان اعلام داشت.
نظرات بینندگان