arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۸۶۴۰۴
تاریخ انتشار: ۰۰ : ۰۶ - ۱۰ تير ۱۳۹۸

صبحانه خبری / اولِ صبح این خبر‌ها را از دست ندهید / مذاکرات «حیاتی» ایران با اروپا طی ۱۰ روز آینده / کالدرون در تهران / ترامپ در خاک کره شمالی / میانگین قیمت یک متر مسکونی در تهران به ۱۳ میلیون تومان رسید

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

در بسته خبری پیش رو، مهمترین اخبار ۲۴ ساعت گذشته را با هم مرور می‌کنیم. این صبحانه خبری مفید و مختصر را بخوانید.

اتباع خارجی با ۲۵۰ هزار یورو سرمایه‌گذاری، 'مجوز پنج ساله اقامت در ایران می‌گیرند' --- هیات دولت  دیروز تصویب کرد به اتباع خارجی که معادل دویست و پنجاه هزار یورو در ایران سرمایه گذاری کنند، مجوز اقامت پنج‌ساله داده شود.

وزارت خارجه: نقل قول از منبع آگاه بی‌اعتبار است --- وزارت خارجه ایران دیروز در بیانیه‌ای هرگونه نقل قول از "منبع آگاه، مقام آگاه یا مقامات ارشد در وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران " را فاقد اعتبار خواند. این بیانیه کوتاه را مرکز دیپلماسی عمومی و رسانه‌ای این وزارتخانه منتشر کرده و در آن آمده که وزارت خارجه "کلیه اخبار، مواضع و اطلاع رسانی‌ها" را شفاف و با "ذکر منبع" اعلام می‌کند.

شکست والیبال ایران مقابل آمریکا  --- تیم ملی والیبال ایران در آخرین بازی خود از هفته پنجم لیگ ملت‌های والیبال ۲۰۱۹ به مصاف تیم ملی آمریکا رفت و با نتیجه سه بر صفر نتیجه را واگذار کرد. این تیم در آخرین بازی خود از هفته پنجم (پایانی دور مقدماتی) لیگ ملت‌های والیبال۲۰۱۹در بلغارستان به مصاف تیم ملی آمریکا رفت که در پایان، با نتیجه سه بر صفر (۲۵-۲۷، ۲۵-۲۱ و ۲۵-۱۹) نتیجه را واگذار کرد.

مذاکرات «حیاتی» ایران با اروپا --- مجید تخت روانچی، نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل گفته ایران در شرایط "فشار" مذاکره نخواهد کرد. او در گفتگویی با شبکه سی‌ان‌ان آمریکا گفته: "تمام مشکلات از خروج آمریکا از توافق هسته‌ای آغاز شد؛ واشنگتن باید از این تصمیم اشتباهش برگردد. ایران در شرایط فشار و تهدید هیچگاه مذاکره نمی‌کند."  تخت روانچی گفته "طی ۱۰ روز آینده مذاکراتی حیاتی با طرف‌های اروپایی خواهیم داشت."

وزیر ارتباطات: ۶۰۰ نقطه در ایران با سرقت کابل مسی مواجهند --- محمد جواد آذری جهرمی در پیامی که در توئیتر منتشر کرده از سرقت گسترده کابل مسی در ایران خبر داده است. او نوشته "سرقت کابل مسی به فراگیری رسیده است، حدود ۶۰۰ نقطه در کشور با سرقت کابل مواجهند و به نوعی با پسرفت در ارتباطات ثابت مواجهند‌. این قابل قبول نیست. از مخابرات ایران خواسته‌ام ضمن مذاکره با مسئولین انتظامی محلی، تاپایان شهریور همه نقاط را مجددا به شبکه وصل کنند."

رئیس بانک مرکزی: محدوده اینستکس باید به کلیه کالاها گسترش یابد --- دکتر عبدالناصر همتی، رئیس بانک مرکزی ایران در یادداشتی که در اینستاگرام منتشر کرده از "سرعت گرفتن تلاش اروپا برای عملیاتی شدن اینستکس" حبر داده است. او همچنین نوشته: "برای عملکرد پایدار اینستکس نباید اینستکس کانالی در چارچوب قواعد تحریمی آمریکا باشد بلکه باید کانالی مبتنی بر برجام باشد و کلیه تراکنش‌هایی که در چارچوب برجام مجاز بودند از طریق آن انجام شدنی باشد. همچنین شاید در ابتدا شامل کلیه کالاهای غیر تحریمی شود اما بعداً محدوده آن باید به کلیه کالاها گسترش یابد."

کالدرون در تهران --- پرسپولیس: با توجه به بررسی های متعدد و همه جانبه راجع به گزینه‌های سرمربیگری، مذاکرات نهایی با گابریل کالدرون امروز در تهران انجام خواهد شد. نشست خبری او نیز تا 24 ساعت آینده برگزار می‌شود.

حکم فیض الله عرب سرخی اجرا نشد --- حکم زندان فیض الله عرب سرخی اجرا نشده است. ساجده عرب سرخی هم تعویق این حکم را تایید کرده است. پیشتر عرب سرخی در توئیتر نوشته بود برای اجرای حکم یک سال زندان خود راهی اوین شده است.

معاون وزیر بهداشت از 'کمبود جدی' پزشک در ایران خبر داد --- ایرج حریرچی، معاون وزیر بهداشت از کمبود جدی پزشک در ایران خبر داده است. او گفته: "در حال حاضر شاخص تعداد پزشک عمومی، متخصص و دندانپزشک در کشور ۱.۶ به ازای هر ۱۰۰۰ نفر است." او همچنین گفته "این درحالیست که کف مورد نیازمان در این زمینه ۲.۵ نفر به ازای هر ۱۰۰۰ نفر بوده و حتی بسیاری از کشورهای دنیا در این زمینه شاخصی بین ۳.۵ تا ۵ نفر به ازای هر ۱۰۰۰ نفر جمعیت دارند."

دیدار دونالد ترامپ و کیم جونگ اون در خاک کره شمالی --- دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا و کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی، روز یکشنبه در یک اقدام بی‌سابقه در محل منطقه خلع سلاح شده میان دو کره با هم ملاقات کردند. در محل مرز کره شمالی و جنوبی، کیم جونگ اون از دونالد ترامپ دعوت کرد که وارد خاک کره شمالی شود و او نیز پذیرفت. سپس رهبران دو کشور چند گام به سوی شمال حرکت کردند و در خاک کره شمالی با هم دست دادند. ترامپ نخستین رئیس‌جمهور آمریکاست که پا در خاک کره شمالی گذاشته است.

میانگین قیمت یک مترمربع مسکونی به ۱۳,۳ میلیون تومان رسید --- میانگین قیمت یک متر مربع واحد مسکونی در خرداد امسال به ۱۳ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان رسید که نسبت به خرداد ۱۳۹۷، ۱۰۴,۳ درصد رشد نشان می‌دهد. تازه‌ترین گزارش بانک مرکزی از تحولات بازار مسکن در خرداد امسال بیانگر رشد ۴,۹ درصدی قیمت مسکن به نسبت اردیبهشت ماه امسال است. افزایش قیمت مسکن که نزدیک به یک سال و نیم است، ادامه دارد، موجب کاهش آمار خرید و فروش در تهران شده است. برپایه این گزارش در ماه گذشته ۵ هزار و ۹۸۶ واحد مسکونی در تهران معامله شد. بیشترین آمار معامله نیز مربوط به واحد مسکونی با زیربنای ۵۰ تا ۶۰ متر مربع گزارش شده است. آمار معاملات مسکن در مقایسه با خرداد سال گذشته ۵۹,۸ درصد کاهش نشان می‌دهد. همزمان با قیمت خرید مسکن، نرخ اجاره بهاء نیز رشد داشته است.

سفر ایرانی‌ها به ترکیه کم شد --- ۷۰۰ هزار و ۷۱۱ ایرانی در پنج ماه نخست سال ۲۰۱۹ میلادی به ترکیه سفر کردند. این آمار در مقایسه با سال قبل حدود ۲۸ درصد کمتر شده است. با این حال اتحادیه آژانس‌های مسافرتی ترکیه از هدف‌گذاری برای جذب ۲.۵ میلیون ایرانی تا پایان سال ۲۰۱۹ خبر داده است.

لاریجانی: استخراج بیت کوین از برق صنعتی خلاف قانون است ---  رئیس مجلس با تاکید بر اینکه استخراج بی کن از برق صنعتی خلاف قانون است، گفت: استخراج بیت کوین برق زیادی مصرف می‌کند و همین نوع استفاده‌ها است که مجال تولید را کاهش می‌دهد و چنانچه موردی باشد باید به جد رسیدگی شود.

واکنش سردار کوثری به ادعای سریال گاندو --- جانشین فرماندهی قرارگاه ثارالله تهران درباره ادعای سریال گاندو درباره دست داشتن آمریکا و رژیم صهیونیستی در شهادت سردار تهرانی‌مقدم گفت: شاید به مرور زمان که اطلاعات درباره انفجار تکمیل شده باشد، به نتیجه رسیده‌باشند که این انفجار کار آنها بوده است.

واکنش تند مهدی هاشمی به گلاب آدینه --- مهدی هاشمی نوشت: من یک همسر دارم و او مهنوش صادقی است. این روزها متهم به دو همسری شدم و گویا بواسطه اعلام ازدواجم، خانم آدینه و دخترم نورا را شوکه کردم، در حالی که اینگونه نیست.ما یعنی من و خانم آدینه سال‌هاست که با توافق جدا از هم زندگی می‌کنیم، زیرا بدلیل عدم تفاهم فکری که با هم داشتیم نمی‌شد زیر یک سقف ماند.... از آنجایی که خانم آدینه به ویترین و ظواهر علاقه دارند با منتشر کردن عکس‌هایی دو نفره که مربوط به گذشته بود و همچنین درست کردن صفحه‌ای به نام من در فضای مجازی و منتشر کردن اخباری از طرف من خواستند از زندگی ما اسطوره‌ای بسازند و زندگی عاشقانه‌ای را نمایش دهند.

نظرات بینندگان