arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۰۵۴۳۸
تاریخ انتشار: ۲۲ : ۱۶ - ۱۴ مهر ۱۳۹۸

تا کربلا چند؟

مدیرکل حمل و نقل و راهداری استان مرکزی قیمت تعیین شده برای جابه جایی زائران اربعین به مرز را 80 هزار تومان اعلام کرد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

چند سالی است که راهپیمایی عظیم عاشقان حسینی در ایام اربعین برای زیارت امام حسین(ع) با حضور خیل عظیم دل سوختگانش برگزار می‌شود.

عاشقان حسینی چه زن، مرد، کودک، جوان و نوجوان از ملیت‌های مختلف و بدون در نظر گرفتن مباحث فرهنگی و سیاسی روز دنیا، تنها به عشق امام حسین(ع) و اهل بیت(ع) در این راهپیمایی بزرگ شرکت می‌کنند.

برای تسهیل در حضور زائرین اربعین در این راهپمایی بزرگ هر ساله تدابیری اندیشیده و اقداماتی انجام می‌شود، یکی از مباحث مهم در این زمینه حمل و نقل زائران اربعین است که دستگاه‌ها و نهادهای مختلفی مثل سازمان حمل و نقل جاده‌ای، راه‌آهن کشور برای جابه جایی زائران آماده و به عنوان کمیته حمل و نقل ستاد اربعین تعیین می‌شوند.

ثابت بودن بهای بلیط اتوبوس سفر به اربعین از مرکزی

در این راستا مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس با اشاره به وضعیت حمل و نقل زائران اربعین گفت: از این استان 150 دستگاه اتوبوس و 50 دستگاه مینی‌بوس برای جابه‌جایی زائران کربلا در نظر گرفته شده است.

علی زندی‌فر افزود: بر اساس مصوبه ستاد اربعین ارائه خدمات حمل و نقلی به زائران تا سوم آبان ماه بوده اما تا زمانی که مسافر وجود داشته باشد این کار ادامه دارد.

وی با اشاره به ثابت بودن بهای بلیط اتوبوس سفر به اربعین افزود: امسال نیز مانند سال گذشته بهای بلیط اتوبوس برای سفر به اربعین 80 هزار تومان و بهای سفر با مینی‌بوس نیز 40 هزار تومان است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی تصریح کرد: سال گذشته 16 هزار زائر توسط وسایل حمل‌ونقل عمومی استان جابه‌جا شدند، همچنین تعدادی از رانندگان اتوبوس با تخفیف 60 هزار تومان اقدام به جا به جایی زائران کردند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی بیان کرد: این اتوبوس‌ها در محور مهران و اندیمشک به استان مرکزی فعالیت خواهند داشت.

زندی‌فر با بیان اینکه همه اتوبوس‌ها و مینی‌بوس‌ها مورد بازرسی فنی و تجهیزات قرار گرفته‌اند و به رانندگان آنها آموزش‌های لازم ارائه شده است، ادامه داد: سه جلسه کمیته حمل و نقل سوخت در اداره‌کل برگزار شده که همه این اقدامات در راستای ساماندهی زائران اربعین بوده است.

وی با اشاره به روند جابه‌جایی مسافرین سایر مقاصد نیز گفت: در سایر مسیرها و استان‌ها به منظور رفاه حال زائران اربعین و تعبیه اتوبوس‌های مورد نیاز، پیش فروش بلیط به صورت موقت قطع و بلیط‌ها به صورت روز فروش ارائه می‌شوند، هیچ گونه افزایش قیمتی ندارند و تنها در ابتدای امسال 20 درصد افزایش داشته‌اند.

جا به جایی مسافران به کرمانشاه با ۴۴۳ قطار

مدیرکل راه‌آهن اراک نیز با اشاره به روند جابه‌جایی مسافران اربعین به‌وسیله راه‌آهن گفت: براساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده از تاریخ 15 تا 30 مهر ماه 214 راه مسافری رفت و برگشت از مسیر مشهد ـ اهواز، تهران ـ اهواز و سایر استان‌های کشور به اهواز تعیین شده است.

محمدرضا قربانی افزود: همچنین در محور جنوب و غرب نیز 200 هزار صندلی قطار ایجاد شده که در ۲۱۴ قطار بین مشهدـ اهواز (۶۴ رام)، قم و زاهدان ـ اهواز (۱۲رام) و تهران ـ اهواز (۱۳۸ رام) پیش‌بینی و برای محور تهرانـ کرمانشاه، مشهدـ کرمانشاه و اصفهان ـ کرمانشاه ۲۲۹ رام قطار تعریف شده، باتوجه به این که تمامی قطارهای اربعین از مسیر راه آهن اراک عبور می‌کنند در مجموع ۴۴۳ قطار در مجموعه استان مرکزی است.

نظرات بینندگان