arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۵۲۹۱۹
تاریخ انتشار: ۲۹ : ۱۵ - ۱۲ خرداد ۱۳۹۹

دو انتصاب پرحرف و حدیث؛ قالیباف به چه می اندیشد؟

شنیده ها حاکی از آن است که محمدباقر قالیباف، رئیس جدید مجلس قرار است چند تغییر کلیدی در پست های پارلمان انجام دهد. بر این اساس، محسن اسماعیلی رئیس حوزه ریاست قوه مقننه خواهد شد و علی محمد قلی ها، معاون اجرایی مجلس.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

شنیده ها حاکی از آن است که محمدباقر قالیباف، رئیس جدید مجلس قرار است چند تغییر کلیدی در پست های پارلمان انجام دهد.

به گزارش «انتخاب»، بر این اساس، محسن اسماعیلی رئیس حوزه ریاست قوه مقننه خواهد شد و علی محمد قلی ها، معاون اجرایی مجلس.

بیشتر بخوانید:

محسن اسماعیلی، تنها عضو غیر معمم مجلس خبرگان رهبری و است که پیشتر سه دوره عضو حقوقدان شورای نگهبان هم بوده. او برادر پرویز اسماعیلی، سفیر فعلی ایران در کرواسی است. پرویز اسماعیلی سخنگوی ستاد انتخاباتی قالیباف در انتخابات ۱۳۹۲ بود اما یک پس از انتخابات، معاون ارتباطات و اطلاع‌رسانی دفتر رئیس‌جمهور در دولت رقیب یعنی دولت روحانی شد. محسن اسماعیلی خود نیز از نزدیکان قالیباف بوده و از مشاوران او در دوران شهداری تهران به شمار می رفت. حضور در دولت ها یا تشکیلاتی با گرایش های متضاد سیاسی، همواره خبرساز و جنجال برانگیز بوده است.

علی‌محمد قلی‌ها، نیز در دوران حضور قالیباف در شهرداری تهران، مدیرعامل شرکت بهره‌برداری مترو بود. او در آن دوران توانست بخش زیادی از جریان موسوم به «ارزشی و حزب اللهی» را دور خود جمع کند و با دسته بندی و کادرسازی در این جریان، طیف گسترده ای از این دسته از اصولگراها را جذب کرد.

اکنون که شایعه‌ی انتصاب قلی ها به عنوان معاون اجرایی مجلس منتشر شده، این احتمال که قالیباف در حال «برنامه ریزی گسترده برای آینده»، است، تقویت خواهد شد. چراکه قلی ها، چنانکه گفته شد به کادرسازی، تشکیل ستاد و منظم سازی اموری از این دست مشهور است و این احتمال وجود دارد که با همان روش ها، جریان اصولگرا را که اکنون درگیری و اختلافات زیادی در درون آن وجود دارد، در راستای همان هدف برنامه ریزی شده برای آینده، زیر بیرق قالیباف گرد آورد.

نظرات بینندگان