arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۶۰۶۲۱
تاریخ انتشار: ۳۳ : ۰۸ - ۱۹ تير ۱۳۹۹

ونزوئلا هواپیمای آمریکایی را سرنگون کرد

«مرکز فرماندهی عملیات‌ راهبردی نیروهای مسلح» ونزوئلا اعلام کرد که یک هواپیمای متجاوز دارای شماره ثبت آمریکا را سرنگون کرده است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

«مرکز فرماندهی عملیات‌ راهبردی نیروهای مسلح» ونزوئلا اعلام کرد که یک هواپیمای متجاوز دارای شماره ثبت آمریکا را سرنگون کرده است.

به گزارش ایرنا به نقل از اسپوتنیک، ارتش ونزوئلا در پیامی توئیتری اعلام کرده که مرکز عملیات‌ راهبردی گزارش داد که فرماندهی متحده دفاع هوایی، یک هواپیمای دارای شماره ثبت آمریکا را که وارد حریم هوایی ونزوئلا شده بود، ردیابی و سرنگون کرده است.


بنا بر این گزارش، این هواپیمای متجاوز که Hawker ۸۰۰ نام داشت، نیمه شب هشتم ژوئیه (سه‌شنبه شب) به وقت محلی وارد حریم هوایی ونزوئلا شده و جت‌های ارتش، آن را سرنگون کردند.


برخی منابع اعلام کردند؛ این هواپیما آخرین بار در مسیر هوایی مکزیک ردیابی شده بود.


هنوز اطلاعات بیشتری از محل سرنگونی این هواپیما، مسافران و محموله احتمالی آن منتشر نشده است اما احتمال می‌رود که مافیای مواد مخدر در این مساله دست داشته باشد.


ارتش ونزوئلا ماه گذشته نیز یک هواپیمای مشابه را که حامل مواد مخدر بود، سرنگون کرد.
نیکولاس مادورو رئیس جمهوری ونزوئلا در سال ۲۰۱۳ فرمانی صادر کرده که بر اساس آن هر هواپیمای متعلق به مافیای مواد مخدر به طور غیرقانونی وارد حریم این کشور شود، بلافاصله سرنگون خواهد شد.

نظرات بینندگان