arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۷۳۷۸۴
تاریخ انتشار: ۲۴ : ۲۳ - ۲۰ شهريور ۱۳۹۹
آمار شهدای ۱۷ شهریور سه روز پس از ماجرا از زبان وزارت دادگستری؛

کشته‌شدگان تظاهرات ۱۷ شهریور به ۹۵ نفر رسید

طبق اطلاعیه پزشک قانونی تعداد درگذشتگان حوادث اخیر تا ساعت ۱۲ دیروز [یکشنبه ۱۹ شهریور ۵۷]در تهران به ۹۵ نفر رسید.بر اساس گزارش قبلی در پی برخورد تظاهرکنندگان با ماموران انتظامی در روز جمعه گذشته [۱۷ شهریور] ۵۸ نفر کشته و ۲۰۵ نفر مجروح شدند که مجروحان به بیمارستان‌ها منتقل شدند و طی دو روز گذشته ۳۷ نفر از مجروحان که حال آن‌ها وخیم‌تر بود درگذشتند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

کشته‌شدگان تظاهرات ۱۷ شهریور به ۹۵ نفر رسید

سرویس تاریخ «انتخاب»؛ روز دوشنبه بیستم شهریور ۱۳۵۷، سه روز پس از تظاهرات خونین ۱۷ شهریور در میدان ژاله [شهدای کنونی] تهران، روزنامه اطلاعات به نقل از سخن‌گوی وزارت دادگستری آمار تازه‌ای را از شمار شهدای آن روز منتشر کرد، پیش‌تر طبق آمار اعلام‌شده توسط فرمانداری نظامی تهران که در غروب روز تظاهرات منتشر شد، تا ساعت ۱۷ و ۳۰ دقیقه آن روز شمار کشته‌شدگان ۵۸ نفر و مجروحان ۲۰۵ نفر بود، اما با گذشت سه روز حالا شماری از مجروحان نیز به آمار کشته‌ها اضافه شده بودند. سخن‌گوی وزارت دادگستری آمار تازه را این‌طور اعلام کرد:

«طبق اطلاعیه پزشک قانونی تعداد درگذشتگان حوادث اخیر تا ساعت ۱۲ دیروز [یکشنبه ۱۹ شهریور ۵۷]در تهران به ۹۵ نفر رسید.»
بر اساس گزارش قبلی در پی برخورد تظاهرکنندگان با ماموران انتظامی در روز جمعه گذشته [۱۷ شهریور] ۵۸ نفر کشته و ۲۰۵ نفر مجروح شدند که مجروحان به بیمارستان‌ها منتقل شدند و طی دو روز گذشته ۳۷ نفر از مجروحان که حال آن‌ها وخیم‌تر بود درگذشتند. (اطلاعات: دوشنبه ۲۰ شهریور ۵۷).

کشته‌شدگان تظاهرات ۱۷ شهریور به ۹۵ نفر رسید

برچسب ها: 17 شهریور ، جمعه سیاه
نظرات بینندگان