arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۸۳۵۲۴
تاریخ انتشار: ۴۷ : ۲۰ - ۱۷ آبان ۱۳۹۹

بایدن: رییس جمهوری همه آمریکایی‌ها خواهم بود

"جو بایدن" رییس جمهوری منتخب آمریکا شنبه شب در اولین توئیت پس از اعلام پیروزی‌اش در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا نوشت: افتخار می‌کنم که من را انتخاب کردید. کاری که پیش‌روی ما قرار دارد دشوار خواهد بود اما قول می‌دهم من رییس‌جمهور همه آمریکایی‌ها خواهم بود چه به من رای داده باشید یا نه
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

"جو بایدن" رییس جمهوری منتخب آمریکا شنبه شب در اولین توئیت پس از اعلام پیروزی‌اش در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا نوشت: افتخار می‌کنم که من را انتخاب کردید. کاری که پیش‌روی ما قرار دارد دشوار خواهد بود اما قول می‌دهم من رییس‌جمهور همه آمریکایی‌ها خواهم بود چه به من رای داده باشید یا نه.

 دقایقی پیش رسانه‌های «سی‌بی‌اس» و «سی‌ان‌ان» بایدن را پیروز و رئیس جمهوری منتخب خواندند.

رسانه‌های دیگری نظیر «نیویور‌تایمز»، «یو‌اس‌ای تودی» و «ان‌پی‌آر» و فاکس نیوز نیز پیروزی بایدن در انتخابات را اعلام کرده و وی را چهل و ششمین رئیس جمهور آمریکا دانستند.

 آسوشیتدپرس نیز خبر داد که بایدن در پنسیلوانیا پیروز می‌شود که این ایالت ۲۰ الکترال دارد. 

شبکه خبری ای‌بی‌سی هم بایدن را برنده انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا خواند. 

بر اساس گزارش برخی منابع برتری بایدن بر ترامپ در پنسیلوانیا به حدود ۳۱ هزار رای رسیده و وی این ایالت را برده است. در صورتی که بایدن این ایالت را برده باشد، بدون احتساب آرای آریزونا به ۲۷۳ الکترال و با احتساب آن به ۲۸۴ الکترال رسیده است. برای پیروزی ۲۷۰ الکترال کافی ا‌ست. 

نظرات بینندگان