arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۴۱۱۵۵
تاریخ انتشار: ۴۷ : ۱۳ - ۱۴ مهر ۱۴۰۰

توصیه های وارن بافت برای سرمایه گذاری

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

وارن بافت کیست؟

وارن بافت به عنوان یکی از مشهورترین و البته موفق ترین اشخاص فعال در زمینه بازارهای سرمایه و سهام، رهنمون های مفیدی را برای افراد تازه کار و جوان ها ارائه داده است. چند صد عنوان کتاب از سوی خود او و یا از جانب دیگران در تحسین فعالیت او به چاپ رسیده است که می توان با مطالعه آنها به نتایج خوبی برای فعالیت های اقتصادی و کلیت زندگی خود برسید.

مشخصا، برای سرمایه گذاری روی هریک از مواردی که وارن بافت اعلام کرده، نیاز دارید که یک بروکر انتخاب کنید و برای انتخاب بهترین بروکر فارکس ، میتوانید به لینک زیر از سایت ایتسکا مراجعه کنید: 

بروکر فارکس انتخابی شما باید امکان برداشت و واریز وجه در کشور خودتان را برایتان فراهم کند. دقت کنید بعضی بروکرها فقط امکان واریز و برداشت وجه محلی را دارند . در این صورت حتماً باید در آن کشور حساب بانکی داشته باشید. و از طریق آن حساب اقدام به واریز و برداشت وجه کنید . در این صورت از ایران امکان افتتاح حساب در آن بروکر وجود ندارد.

https://itsca-brokers.com/forex/brokers-for-iranian/

(لیست بالا، شامل بروکر هایی هست که ایرانیان در آن بروکر ها تحریم نیستند)

توصیه های وارن بافت برای سرمایه گذاری

توصیه های وارن بافت برای سرمایه گزاری

او اشاره بسیار پررنگی به اصول اولیه دارد و به صراحت عنوان می کند که اصول اولیه را به هیچ عنوان فراموش نکنید. در حالی که شما هر روز و هر دقیقه با بمبارانی از هجمه های مختلف و داده های گوناگون در مورد روش های سرمایه گذاری مواجه هستید، هزگر نباید از این موضوع غافل باشید که علت اصلی وجودی شرکت ها و سازمان های فعال در این حوزه، یک مورد خاص است که در عین سادگی همواره فراموش می شود. آنها هستند تا سرمایه های مربوط به سرمایه گذاران را جذب کنند و از پول و دارایی آنها کسب سود کنند. همین موضوع کافی است که به اهمیت جستجو برای یافتن یک شغل با مزیت های رقابتی خاص رسیده باشید و بدانید که این شغل همان موردی است که برای شما به صورت مداوم و بدون وقفه سود رسانی خواهد کرد و منبع درآمدی شما، جذب سرمایه هایی است که خود به دنبال کسب درآمد می باشند و چه حوزه ای بهتر از بازارهای سرمایه.

وارن بافت، مدیرعامل شرکت برکشایر هاتاوی ادعا می کند که از بهترین مشاغلی که یک شخص می تواند آن را تصاحب کرده و به آن مشغول شود، شغلی است که این توانایی را از خود داشته باشد که به مدت زیادی از سایر سرمایه های مازاد بازار با نرخ سود رسانی و بازدهی بالا استفاده کرده و آنها را به کار بگیرد. اگر این ادعا را در نظر بگیریم و با آن به سنجش شرکت های مختلف بپردازیم، به سه شرکت با بازدهی سرمایه بالای پانزده درصد می رسیم که در زیر به آنها خواهیم پرداخت:

شرکت Home Depot

آغازگر این دسته از کارها، شرکت هوم دیپوت است که به صورت مداوم و مستمر به سی درصد از سود سرمایه گذاری های انجام شده دست یافته و آن را به صاحبان خود بازگردانده است. این شرکت معظم و غول توانسته است با اجرای صرفه جویی های اقتصادی در کارهای مرتبط با ارتقای فضای خانه ها، برند شناخته شده خود در این حوزه کاری و البته دادوستدهای کوچک، شاخص های اجرایی خود را به بالاتر از حد متوسط برده و سود را به طرز مناسبی رشد دهد و در این میان به سهامداران خود که شریک تجاری آن هستند، پاداش و بونوس هایی را نیز تعلق دهد. این شرکت در طی سالهای اخیر و به طور دقیق در پنج سال گذشته به بازگشت سرمایه ای در حدود 55 میلیارد دلار دست یافته است که آن را به شکل سود سهام خریداری شده و بازخرید مدد آن از سهام داران به آن ها برگردانده است. با بررسی های انجام گرفته در مورد سه ماه آخر، این رشد با کاهش مواجه بوده است و به عدد 5.8 درصد کمتر از ماه های قبل رسیده است، اما باید اشاره کرد که به طور قطع این سرمایه گذاری در درازمدت به نفع سرمایه گذاران خواهد بود. به طور دقیق تر، با بازدهی کل 3.8 دهم درصد، بازدهی سود سهام 2 درصد و بازدهی بازخرید سهام به مقدار 1.9 دهم درصد، نسبت ریسک به بازدهی سهام به صورت کاملا منطقی جذاب بوده و قابل دفاع است.

شرکت Apple

شرکت بعدی مورد مطالعه، غول فناوری های مصرفی، شرکت اپل است. این شرکت به صورت میانگین در پنج سال گذشته به 26 درصد بازگشت سرمایه دست یافته است که در مقایسه با سایر رقبای خود مانند نوکیا با 12 درصد و سونی با 7 درصد، رقم بسیار بالایی است. این شرکت به عنوان تولیدکننده آیفون در دنیای سخت افزارهای مصرفی، به دلایلی مانند برند تجاری بسیار معتبر خود، وفاداری مشتریان و البته هزینه های بالای تغییر کاربری و سوئیچینگ، بازدهی های بالاتری را به ثبت رسانده است. این روند رشد با نفوذ این شرکت در کشورهایی مانند هند و مکزیک، افق روشن تری را به خود می بیند. این در حالی است که با بررسی سه ماه پایانی این شرکت، با یک رشد 36 درصدی در درآمد، به رقم بی نظیر 81.4 میلیارد دلار رسیده است که از این مقادیر، جریان نقدینگی 21 میلیارد دلاری به راه انداخته و در حدود 29 میلیارد دلار بازگشت سرمایه به سهامداران خود داشته است. آخرین سود ثبت شده از این شرکت رقم 0.6 دهم درصد است، اما بازدهی آن به 3.2 درصد رسیده است که نشان از این موضوع دارد که بیش از حد انتظار به سهامداران خود بازدهی خواهد داد.

توصیه های وارن بافت برای سرمایه گذاری

شرکت Microsoft

این شرکت نیز یک غول در زمینه نرم افزار محسوب می شود. با آمار بازگشت سرمایه در پنج سال به میزان میانگین 20 درصد که آخرین شرکت این لیست نیز هست. با توجه به نگرش بسیاری از سرمایه داران به مایکروسافت در این روزها که به دلیل پیچیدگی های رخ داده در فناوری و همچنین روند کند آن بوده است اما سهم بازار و موقعیت بی نظیر آن در زمینه ویندوز و نرم افزار آفیس و همچنین نفوذ بی سابقه این شرکت در فضای ابری به صورت عمومی، پاسخ محکمی به این ادعاها در زمینه سود به نسبت ریسک بوده است. در سه ماه منتهی به ژوئن، میزان درآمد این شرکت به 47 درصد افزایش یافت و میزان 16.5 میلیارد دلار را درنوردید و همچنین سود نیز به مقدار 21 درد رشد داشته و به 46.2 میلیارد دلار دست یافت. بخش مربوط به فناوری ابری هوشمند آن 35 درصد رشد داشت و به 3.9 میلیارد دلار دست یافت که همگی به دلیل اقبال بالای کاربران برای خدمات محاسباتی ابری کلیدی آن به نام "آزور" بوده است.

توصیه های وارن بافت برای سرمایه گذاری

مهمتر از همه، اینکه حاشیه ناخالص این شرکت در سه ماه گذشته به 25 درصد افزایش یافت که نشان از قدرت آن در مواجهه با رقبا بوده است. اکنون، سهام مایکروسافت با سود 0.7 درصد و بازدهی آن با 1.1 به کار خود ادامه می دهد که با توجه به روند معاملات آن در هفته گذشته ، احتمالا نقطه ورود مناسبی را برای سهامداران باز کرده است.

حتی اگر به دنبال مسیرهای متفاوتی از سهام ها برای سرمایه گذاری باشید، بهتر است که در این زمینه به توصیه های آقای بافت، در مورد سرمایه گذاری در سهم های با ثبات و همراه با بازدهی بالا را به گوش بسپارید، خصوصا اگر بدانید که دوست خوب او، آقای بیل گیتس، اخیرا در زمینه ملک های کشاورزی در آمریکا، سرمایه گذاری هایی داشته است. او اکنون بزرگترین ملاک زمین های کشاورزی در آمریکا محسوب می شود که همین موضوع به دلیل برتری سرمایه گذاری در کشاورزی نسبت به سهم و ملک بوده است و با بازدهی بالاتر و ریسک تعدیل شده تری همراه است. این توصیه هایی است که هیچ تضمینی ندارد و تنها در حد توصیه باقی می ماند و این به دلیل استراتژی های آزمایشی بافت در سرمایه گذاری های مختلف به شما ارائه شده است و تنها یک نمونه از تصمیمات موفقیت آمیز او می باشد.

برای انتخاب بهترین بروکر کریپتو کارنسی ، به لینک زیر مراجعه کنید: 

https://itsca-brokers.com/cryptocurrency/which-digital-currency-exchange-works-with-iranians/

 

نظرات بینندگان