arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۹۳۱۳۱
تاریخ انتشار: ۴۶ : ۱۱ - ۱۲ شهريور ۱۴۰۱

تولید داروی گیاهی درمان آسم کودکان با تلاش فناوران ایرانی

عباس زجاجی گفت: این داروی گیاهی زد-کاف (z-k) نام دارد و تنها داروی کمک به درمان آسم کودکان بالای هفت سال است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

ایرنا: یک شرکت فناور ایرانی موفق به تولید داروی گیاهی کمک به درمان آسم کودکان بالای هفت سال شد.

عباس زجاجی مدیرعامل شرکت زجاج درمان توس در خصوص این دستاورد گفت: این داروی گیاهی زد-کاف (z-k) نام دارد و تنها داروی کمک به درمان آسم کودکان بالای هفت سال است.

وی خاطرنشان کرد: این دارو در قالب شربت، ترکیبی از موثرترین گیاهان دارویی است که در منابع طب سنتی ایرانی و منابع بین‌المللی در درمان آسم موثر هستند از جمله عناب، شیرین بیان، ختمی خبازی، پرسیاوشان، سرخارگل، گل بنفشه، زوفا انتخاب شده و اثرات مفید آن در کارآزمایی بالینی به اثبات رسیده است. این شربت خصوصا در کاهش میزان سرفه‌ها در کودکان آسماتیک و به دنبال عفونت‌های تنفسی موثر است.

این فناور از جمله مزایای این محصول را نداشتن عوارض داروهای شیمیایی، کمک به روال درمان آسم کودکان، بهبود عملکرد ریه، کاهش تعداد و شدت سرفه‌های روزانه و شبانه، بهبود تنگی نفس و تقویت سیتم ایمنی بدن عنوان کرد.

زجاجی درمورد بازار هدف این محصول گفت: مصرف‌کنندگان این دارو، کودکان بالای هفت سال هستند؛ بنابراین بازار هدف این محصول متخصصان اطفال، فوق تخصص نوزادان و متخصصان عفونی هستند.

وی به دریافت تسهیلات از صندوق پژوهش و فناوری سلامت ثامن اشاره کرد و گفت: در مرحله نهایی تولید محصول از تسهیلات این صندوق استفاده کردیم و با توجه به درصد سود کم، این وام در تولید این محصول کارگشا بود.

مدیرعامل شرکت زجاج درمان توس با بیان اینکه این دارو مشابه داخلی ندارد و ثبت اختراع شده است، یادآور شد: صندوق پژوهش وفناوری سلامت ثامن با پرداخت تسهیلات تولید صنعتی به این شرکت، تلاش کرده که زمینه تولید انبوه این محصول را در کشور فراهم کند.

نظرات بینندگان