arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۷۲۱۸۱۵
تاریخ انتشار: ۱۲ : ۰۸ - ۲۰ فروردين ۱۴۰۲

صبحانه خبری، ۲۰ فروردین ۱۴۰۲؛ از هشدار پلیس درمورد کشف حجاب از شنبه آینده تا مسمومیت ۱۷۵ دانش‌آموز در مدارس اردبیل

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

در بسته خبری پیش رو، مهمترین اخبار ۲۴ ساعت گذشته را با هم مرور می‌کنیم. این صبحانه خبری مفید و مختصر را بخوانید.

ضرر هنگفت ایران از طلب‌هایش در بغداد
مقامات عراقی به میدل ایست آی گفتند که ایرانی‌ها به ازای هر میلیون دلاری که تبدیل می‌کند، حدود ۴۰ درصد می‌پردازد، پولی که نصیب دلالان، واسطه‌ها و قاچاقچیان می‌شود که وجوه را به خارج از عراق منتقل کنند.

انصارالله یمن تفاهم بین ریاض و صنعا را تایید کرد
بعد از تاکید منابع یمنی به المیادین مبنی بر اینکه ریاض به شورای رهبری ریاست‌جمهوری وابسته به دولت مستعفی اطلاع داده که تصمیم برای توقف جنگ و بستن نهایی پرونده آن گرفته، محمد عبدالسلام، رئیس تیم مذاکره‌کننده دولت صنعا گفت، به تلاش‌ها و مذاکرات برای پایان تجاوز و لغو محاصره یمن ادامه می‌دهد. همچنین عضو دفتر سیاسی انصارالله یمن گفت: تاکید می‌کنیم که تفاهمی بین ریاض و صنعا محقق شده و تا الان منتظر عربستان برای اجرای این تفاهم هستیم.

سفر نخستین هیئت سعودی به ایران پس از توافق احیای روابط
وزارت امور خارجه عربستان سعودی روز شنبه اعلام کرد که پس از میانجیگری چین برای احیای روابط بین دو کشور، مقامات سعودی برای بررسی رویه‌های بازگشایی سفارت ریاض در تهران و کنسولگری آن در مشهد وارد ایران شده‌اند.

هواشناسی: تامین آب برنج استان گیلان بحرانی شد
مقام مسئول سازمان هواشناسی از نامناسب بودن شرایط تامین آب برنج گیلان خبر داد و گفت:‌سد سفیدرود از استان‌هایی تغدیه می‌شود که وضعیت بارندگی آنها نامطلوب است.

واکنش زاکانی به پرداخت حقوق ۴۶ میلیون تومانی به رئیس حراست شورای شهر تهران:
زاکانی شهردار تهران امروز در حاشیه افتتاح بهره‌برداری از دژ باغ کن واقع در محله کن در جمع خبرنگاران در پاسخ به پرسشی مبنی بر چرایی اعطا و پرداخت حقوق 46 میلیون تومانی به مسئول حراست شورای شهر تهران اظهار کرد: این موضوع باید بررسی و پاسخ داده شود.او گفت: مبلغ مندرج در فیش فقط مربوط به حقوق نبوده؛ ملحقات نیز آمده.

هشدار پلیس درمورد کشف حجاب از شنبه هفته آینده
فرمانده کل انتظامی کشور گفت: بر این باور هستیم که بانوان ایران اسلامی بانوان عفیفی هستند و به سلامت جامعه توجه دارند و مسئله حجاب یک موضوع اجتماعی است و همه سرریز‌های اجتماعی به نوعی پیوند انتطامی پیدا می‌کند و همکاران بنده از شنبه آینده ۲۶ فروردین ماه در سه حوزه معابر عمومی و خودرو و اماکن و با اعلام خبر قبلی در این ۳ حوزه ورود خواهند کرد. او افزود: از شنبه هفته آینده افرادی که در معابر عمومی ، خودرو و یا در اماکن تجاری اقدام به کشف حجاب کنند با اسناد و مدارک به محاکم قضایی معرفی می شوند.

مسمومیت ۱۷۵ دانش‌آموز در مدارس اردبیل

علی محبوبی‌پور، مدیرکل امنیتی و انتظامی استانداری اردبیل ۱۹ فروردین در جمع خبرنگاران گفت: صبح امروز دانش‌آموزان با استشمام بوی نامطبوع، احساس سوزش در گلو و سستی مواجه شدند که بلافاصله توسط عوامل اورژانس به مراکز درمانی انتقال یافتند. او با اشاره به این که عمده این مسمومیت‌ها در ۲ مدرسه، خلبان ذاکر و معراج رخ داده، افزود: در تعدادی از مدارس نیز به‌صورت جزئی این اتفاق رخ داده که تا به این لحظه، ۱۷۵ دانش‌آموز در این حادثه دچار مسمومیت شده‌اند که حال تمامی این دانش‌آموزان در حال بازگشت به شرایط عادی بوده و خوشبختانه اتفاق حادی رخ نداده است.

روایت فارس از ماجرای بالارفتن دو خانم از ورودی یک امام‌زاده

فارس نوشت: امروز تصاویری از درگیری در حرم شاهزاده حسین (ع) در برخی از شبکه‌های اجتماعی منتشر شد. تصاویر عجیبی از محبوس شدن دو دختر در حیاط امامزاده که نشان می‌دهد آن‌ها با بالا رفتن از درب اصلی امامزاده از محوطه خارج می‌شوند. حجت‌الاسلام رضا حاجی‌ زین‌العابدینی مدیرکل اوقاف در این باره به این شرح است:گزارش رسیده از درگیری در شاهزاده حسین(ع) نشان می دهد ماجرا ارتباطی به حجاب و عفاف ندارد، بلکه درگیری پیش آمده مربوط به بحث پذیرایی جشن میلاد بوده است. جزییات از این قرار است که شیر و کماج نذری در قسمت خواهران تمام شده و گویا همین موضوع باب بحث مفصل و اختلاف و تنش می‌شود.

نام «آیت الله نمر» از خیابان کنسولگری عربستان در مشهد پایین آورده شد؟

علی موقر روزنامه نگار خبر داده است که تابلوی خیابان کنسولگری عربستان در مشهد که «آیت الله نمر» نام داشته، پایین آورده شده است.

نظرات بینندگان