arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۷۳۷۸۱۶
تاریخ انتشار: ۴۰ : ۰۷ - ۲۴ مرداد ۱۴۰۲

صبحانه خبری، ۲۴ مرداد ۱۴۰۲؛ از تکذیب آزادی ۲۳ میلیارد دلار از دارایی‌های ایران تا حکم ۵ ساله دادگاه برای سعید روستایی

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

بسته خبری پیش رو، مهمترین اخبار ۲۴ ساعت گذشته را با هم مرور می‌کنیم. این صبحانه خبری مفید و مختصر را بخوانید.

حکم ۵ ساله دادگاه برای سعید روستایی
سعید روستایی به اتهام فعالیت تبلیغی علیه نظام به ۶ ماه حبس تعزیری محکوم شد. مستند این حکم، ساخت و پخش فیلم برادران لیلا در جشنواره کن بوده است. در متن حکم او آمده است: شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب تهران سعید روستائی کارگردان فیلم برادران لیلا را به ۶ ماه حبس تعزیری محکوم کرد، که یک بیستم آن قابل اجرا و مابقی به مدت ۵ سال تعلیق شده است، مستند این حکم، ساخت و پخش فیلم برادران لیلا در جشنواره کن بوده است. 

عامل حمله به حرم‌ شاهچراغ تبعه تاجیکستان است
رئیس کل دادگستری استان فارس در رابطه هویت تروریست اصلی که شب گذشته در صحن حرم دستگیر شده بود، بیان کرد: این فرد در تحقیقات اولیه خود را رحمت الله نوروزف معرفی کرده و تبعه تاجیکستان است. 

تعداد دستگیرشدگان حادثه شاهچراغ به ۱۰ نفر رسید
فارس نوشت: به دنبال حادثه تروریستی در حرم مطهر شاهچراغ(ع) تا کنون ۱۰ نفر دستگیر شده‌اند. به دنبال حمله تروریستی به حرم مطهر شاهچراغ(ع) در شب گذشته، فرد تروریست در همان دقایق ابتدایی دستگیر شد و بازجویی‌های اولیه از وی انجام شده است. 

تکذیب آزادی ۲۳ میلیارد دلار از دارایی‌های ایران
ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه در پاسخ به سوالی در مورد ادعای شبکه خبری الجزیره مبنی بر این که ۲۳ میلیارد دلار از دارایی‌های ایران براساس توافق حاصله آزاد شده است که حدود ۵ میلیارد آن مربوط به دارایی‌های ایران در ژاپن است، خطاب به خبرنگار پرسش کننده گفت: نه عدد ۵ میلیارد را تایید می‌کنم و نه رقم دیگری که اشاره کردید. 

امیرعبداللهیان: هیچ ارتباطی بین تبادل زندانیان با آزادسازی دارایی‌های ایران قائل نیستیم
امیرعبداللهیان وزیر خارجه گفت: ما هیچ گاه به دنبال توافق موقت و یا کم در برابر یک توافق کم نبوده‌ایم و نخواهیم بود. امیر عبداللهیان تاکید کرد: بحث آزاد سازی زندانیان‌ یک موضوع انسانی است و ما هیچ ارتباطی بین تبادل زندانیان به عنوان یک بحث انسانی با مسئله آزاد سازی دارایی‌های ایران قائل نیستیم.

حمله حداد به جبهه پایداری؟
حداد عادل رئیس شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی گفت: اجازه ندهیم جریان تحریف تحت پوشش ادبیات انقلابی، ذهنیت‌ نادرستی از جبهه انقلاب در اذهان عمومی ایجاد و انقلابی‌ها را در مسائل سیاسی فاقد عقلانیت و اخلاق معرفی کند. 

مقام آمریکایی: سفر شهروندان آمریکایی به ایران باید ممنوع شود
رئیس کمیته اطلاعاتی مجلس نمایندگان به پرسش شبکه سی‌بی‌اس که آیا کنگره باید به سوی منع سفر به ایران گام بردارد، پاسخ مثبت داد. او افزود اعضای خانواده زندانیان که با نمایندگان کنگره دیدار می‌کنند، حامل «این پیام مهم» هستند که سفر شهروندان از آمریکا به ایران باید منع شود. 

یکی از مجروحان حادثه تروریستی حرم شاهچراغ به شهادت رسید
حجت‌الاسلام سید کاظم موسوی رئیس کل دادگستری فارس اظهار داشت: متاسفانه محمد جهانگیری، یکی از مجروحان حادثه تروریستی شب گذشته شیراز، به دلیل شدت جراحات وارده به شهادت رسید. 

تروریست از درب خروجی وارد حرم شده که گیتی ندارد
قرل‌سفلی، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار فارس می گوید: تروریست داعشی از درب خروجی وارد حرم شده و گیت ها سمت چپ و راست به صورت ورودی خواهران و برادران تعبیه شده است. 

 

نظرات بینندگان