arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۷۶۲۶۹۵
تاریخ انتشار: ۲۹ : ۰۸ - ۱۸ بهمن ۱۴۰۲

صبحانه خبری، ۱۸ بهمن ۱۴۰۲؛ از نامه روحانی به شورای نگهبان تا رواج پدیده «بیکاری ارادی» به‌علت پایین‌بودن دستمزد 

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

در بسته خبری پیش رو، مهمترین اخبار ۲۴ ساعت گذشته را با هم مرور می‌کنیم. این صبحانه خبری مفید و مختصر را بخوانید.

۲۰ اینفلوئنسر خارجی در راه ایران
علی اصغر شالبافیان معاون گردشگری وزارت میراث فرهنگی گفت: ۲۰ اینفلوئنسر از کشور‌هایی از جمله چین، مالزی و برزیل به ایران برای تولید محتوای گردشگری می‌آیند. تولید محتوای خوبی در حوزه گردشگری کشور‌های که لغو روادید شده، انجام شده است که بخشی از آن‌ها در نمایشگاه رونمایی می‌شود. از کشور‌های لغو روادید شده آژانس‌های گردشگری نیز در نمایشگاه حضور پیدا می‌کنند. 

قرارگاه پهپادی نیروی هوایی ارتش تشکیل شد
فرمانده نیروی هوایی ارتش از تشکیل قرارگاه پهپادی نیروی هوایی ارتش و بازآماد ۳۹ فروند انواع پرنده‌های باسرنشین توسط متخصصان این نیرو خبر داد. 

مهدی افشارنیک، خبرنگار اقتصادی بازداشت شد
اعتمادآنلاین نوشت: مهدی افشارنیک، خبرنگار اقتصادی هفته گذشته (احتمالا روز چهارشنبه) ۱۱ بهمن بازداشت شده‌است. افشارنیک سابقه خبرنگاری در روزنامه‌هایی مانند اعتماد و شرق را در کارنامه خود دارد.

یمن: یک کشتی آمریکایی و یک کشتی انگلیس را هدف قرار دادیم
سخنگوی نیروهای مسلح یمن از هدف قرار دادن یک کشتی آمریکایی و یک کشتی انگلیس در تازه‌ترین عملیات خود در دریای سرخ خبر داد. 

اورژانس: ۳ هزار آمبولانس کشور فرسوده‌اند
جعفر میعادفر رئیس سازمان اورژانس کشور با بیان این‌که ۳۰۰۰ دستگاه آمبولانس کشور عمر بالای ۱۵ سال دارند و فرسوده هستند، از توزیع ۶۲۵ دستگاه آمبولانس جدید تا اواسط سال آینده خبر داد.

 معاون رئیسی: همانطور که جمهوری اسلامی پشتیبان مردم است مردم هم باید پشتوانه نظام باشند
سید محمد حسینی، معاون پارلمانی رئیس جمهور با تاکید بر ضرورت صیانت از مردم سالاری گفت: همانطور که جمهوری اسلامی ایران پشتیبان مردم است؛ مردم هم باید پشتوانه نظام باشند. اگر مردم نبودند انقلاب راه به جایی نمی‌برد. باید مردم برای بقا و دوام نظام به صحنه بیایند. 

اراکی: عده‌ای دائم به همه چیز جمهوری اسلامی حمله می‌کنند، واقعا خجالت نمی‌کشند
اراکی، عضو مجلس خبرگان رهبری با تاکید بر این که آزادی که در ایران است در کمتر کشوری در سراسر جهان وجود دارد، بیان داشت: حالا در کشور ما عده‌ای دائم به همه چیز جمهوری اسلامی حمله می‌کنند و این همه رسانه در اختیار دارند، واقعا خجالت نمی‌کشند؛ از آن طرف هم که آمریکا و اسرائیل دایم برای کار رسانه‌ای علیه انقلاب اسلامی پول می‌دهند. 

رهبر طالبان انتقاد عالمان دین از خودش در رسانه‌ها را «خلاف شریعت» خواند
هبت‌الله آخندزاه، رهبر طالبان انتقاد عالمان دین از خودش در رسانه‌ها را «خلاف شریعت» خوانده و گفته است که این انتقادات تأثیر منفی بر رژیم این گروه دارد. او از عالمان دین خواسته است تا اگر نصیحت برایش دارند، آن را به‌گونه خصوصی با او در میان بگذراند. پیام صوتی منسوب به رهبر طالبان روز سه‌شنبه، ۱۷ دلو در رسانه‌های اجتماعی همگانی شده است. 

بابت آزمون استخدامی آموزش و پرورش، ۴۰۰ میلیارد تومان از داوطلبان دریافت شده
روزنامه خراسان نوشت: در آزمون استخدامی آموزش‌و‌پرورش ۱۴۰۳ به مبلغ ۳۷۸ هزار تومان بود. با یک محاسبه ساده، مشخص می‌شود که این مجموعه بابت برگزاری این آزمون، نزدیک به ۴۰۰ میلیارد تومان از داوطلبان برای ثبت‌نام دریافت کرده‌است. 

ایران در عراق نه حضور نظامی دارد و نه پایگاه و مستشار
امیر سعید ایروانی سفیر و نماینده دائم ایران در سازمان ملل در نشست شورای امنیت اعلام کرد: ایران هرگز به دنبال کمک به سرریز تنش در منطقه نبوده و نیست. ایران نه حضور نظامی در عراق دارد و نه پایگاه و مستشاران نظامی. در سوریه، مستشاران نظامی ایرانی از آن‌جایی که رسماً توسط دولت سوریه برای مبارزه با تروریسم دعوت شده‌اند، به طور قانونی حضور دارند. 

نامه روحانی به شورای نگهبان
سایت حسن روحانی با بازنشر مطلبی نوشته است: حسن روحانی هفته گذشته در نامه‌ای به شورای نگهبان خواستار اعلام دلایل ردصلاحیت خود شده، اما با گذشت یک هفته هنوز این شورا به نامه او پاسخی نداده و دلایل و مستندات خود را برای این تصمیم ارائه نکرده است.

رواج پدیده «بیکاری ارادی» به‌علت پایین‌بودن دستمزد 
سمیه گلپور، رئیس کانون عالی انجمن‌های صنفی کارگری کشور با بیان اینکه بهبود قدرت خرید کارگران در گروی کنترل تورم است، گفت: به‌علت پایین‌بودن دستمزد شاهد پدیده بیکاری ارادی در جامعه هستیم. 

هم جشنواره به دوران اوج خود برگشته، هم مردم با سینما آشتی کرده اند
امینی، دبیر جشنواره فیلم فجر گفت: اکران‌های مردمی هم امسال پرشور برگزار شدند و فکر می‌کنم جشنواره فیلم فجر دوباره پس از دوران کرونا به دوران اوج خود بازگشته است. ما خوشحالیم که مردم با سینما آشتی کرده‌اند. 

تماس تلفنی وزرای خارجه ایران و قطر همزمان با سفر وزیر خارجه آمریکا به دوحه
حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه ایران و شیخ محمد بن عبدالرحمن بن جاسم آل ثانی نخست وزیر و وزیر خارجه قطر، پیش از ظهر سه شنبه به صورت تلفنی در خصوص آخرین تحولات منطقه و فلسطین گفتگو کردند. گفتنی است که آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا، هم در جریان یک سفر منطقه‌ای در دوحه به دیدار امیر قطر رفته است. 

نظرات بینندگان