arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۷۶۷۷۱۸
تاریخ انتشار: ۱۴ : ۲۳ - ۱۱ اسفند ۱۴۰۲

کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان آمریکا: بلینکن با ندادن اسناد خروج از افغانستان کنگره را تحقیر کرده است

رئیس کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان آمریکا می‌گوید آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه را به دلیل «پنهان کردن» اسناد مربوط به خروج آشفته از افغانستان، مورد پیگرد قرار خواهند داد. مایکل مک کال، نماینده جمهوری‌خواه و رئيس کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان، گفته است که این کمیته در ۷ مارس/مارچ، بررسی قطعنامه‌ای که آنتونی بلینکن را به دلیل «امتناع مستمر» از ارائه گزارش نحوه خروج آمریکا از افغانستان در آگوست/اوت ۲۰۲۱ «تحقیر» کرده است، مورد پیگرد قرار خواهند داد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
بی بی سی: رئیس کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان آمریکا می‌گوید آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه را به دلیل «پنهان کردن» اسناد مربوط به خروج آشفته از افغانستان، مورد پیگرد قرار خواهند داد.
 
مایکل مک کال، نماینده جمهوری‌خواه و رئيس کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان، گفته است که این کمیته در ۷ مارس/مارچ، بررسی قطعنامه‌ای که آنتونی بلینکن را به دلیل «امتناع مستمر» از ارائه گزارش نحوه خروج آمریکا از افغانستان در آگوست/اوت ۲۰۲۱ «تحقیر» کرده است، مورد پیگرد قرار خواهند داد.
 
این کمیته مجلس نمایندگان آمریکا ماه‌هاست که به دنبال اطلاعات بیشتر از وزارت امور خارجه در مورد خروج از افغانستان در اوت ۲۰۲۱ بوده است و نمایندگان عمدتا جمهوری‌خواه می‌گویند هرگز گزارش کاملی از عملیات خروج آشفته آمریکا از کابل که منجر به کشته شدن ۱۳ سرباز این کشور نیز شد، دریافت نکرده‌اند.
 
به گزارش رویترز، متیو میلر، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا روز پنج‌شنبه در یک نشست خبری گفت که این وزارتخانه با کمیته روابط خارجی در تماس است و تلاش خواهد کرد تا قبل از هفتم مارس این موضوع را حل و فصل کند.
 
وزارت امور خارجه می‌گوید هزاران صفحه اسناد از جمله رونوشت اظهارات شاهدان را به این کمیته تحویل داده است.
نظرات بینندگان