arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۷۷۲۵۶۵
تاریخ انتشار: ۳۲ : ۲۳ - ۰۷ فروردين ۱۴۰۳

سازمان بین‌‌المللی مهاجرت: ۶۳ هزار نفر طی ده سال در مسیرهای مهاجرت جان باخته یا ناپدید شدند

گزارش سازمان بین‌المللی مهاجرت نشان می‌دهد که در فاصله بین سال‌های ۲۰۱۴ تا ۲۰۲۳ مسیحی، بیش از ۶۳ هزار نفر در مسیرهای مهاجرت در سراسر جهان جان خود را از دست داده یا ناپدید شده‌اند که بیش از ۲۸ هزار مورد آن تنها مربوط به دریای مدیترانه بوده است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

یورو نیوز: گزارش سازمان بین‌المللی مهاجرت نشان می‌دهد که در فاصله بین سال‌های ۲۰۱۴ تا ۲۰۲۳ مسیحی، بیش از ۶۳ هزار نفر در مسیر‌های مهاجرت در سراسر جهان جان خود را از دست داده یا ناپدید شده‌اند که بیش از ۲۸ هزار مورد آن تنها مربوط به دریای مدیترانه بوده است.

سازمان بین‌المللی مهاجرت در گزارش ده ساله خود با ذکر این اطلاعات گفته که با وجود خطرات جانی، برخی از مهاجران هنوز هم برای گذر از مدیترانه به آب می‌زنند.

خورخه گالیندو، سخنگوی سازمان بین‌المللی مهاجرت می‌گوید: «این آمار هشداردهنده‌اند. بعد از ده سال، ما باز هم شاهدیم که مردم همچنان در تلاش برای یافتن زندگی بهتر، جان خود را از دست می‌دهند. برای مثال، دیدیم که سال ۲۰۲۳ مرگبارترین سال ثبت شده با بیش از ۸ هزار و ۵۰۰ مورد مرگ بوده است.»

او در توضیح علت این پدیده گفته است: «دلایل پرشمار است. علت بیش از ۶۰ مورد درصد موارد مرگ و میر ثبت شده در این گزارش غرق شدن بوده است. تنها در دریای مدیترانه، بیش از ۲۸ هزار مورد مرگ و ناپدید شدن ثبت شده است.»

سازمان بین‌المللی مهاجرت همچنین در گزارش خود از کشف تعداد بالای اجساد ناشناس خبر می‌دهد.

بیش از یک سوم اجساد مهاجرانی که شناسایی شدند، از کشور‌های درگیر نبرد مسلحانه از جمله افغانستان، برمه، سوریه و اتیوپی بوده‌اند.

این نهاد وابسته به سازمان ملل متحد در سندی که منتشر کرده خواستار ایمن‌سازی مسیر‌های قانونی برای مهاجرت به منظور جلوگیری از خسارات انسانی شده است.

نظرات بینندگان