arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۷۷۷۲۵۳
تاریخ انتشار: ۳۲ : ۱۲ - ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳

محیط زیست: پسماندسوزی اطراف تهران منبع آلودگی هوا است

مدیرکل اداره محیط‌زیست استان تهران گفت: پسماندسوزی اطراف شهر تهران به ویژه در نیمه دوم سال منبع آلودگی هوا است لذا تلاش می‌کنیم این روند امسال به صفر برسد و تا حداقل کاهش یابد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

.

محیط زیست: پسماندسوزی اطراف تهران منبع آلودگی هوا است

فارس: مدیرکل اداره محیط‌زیست استان تهران گفت: پسماندسوزی اطراف شهر تهران به ویژه در نیمه دوم سال منبع آلودگی هوا است لذا تلاش می‌کنیم این روند امسال به صفر برسد و تا حداقل کاهش یابد.

علیرضا مزینانی مدیرکل اداره محیط‌زیست استان تهران اظهار کرد: مسأله پسماندسوزی با جدیت دنبال می‌شود و برای این منظور مرتب از فرمانداری تهران این موضوع را پیگیری می‌کنیم تا در نیمه دوم سال پسماند سوزی به حداقل ممکن کاهش یابد.

وی گفت: در تهران روزانه ۵ تا ۶ هزار تن پسماند عادی تولید می‌شود و مهمترین بخش آن که مافیا هم دارد؛ پلاستیک است؛ در واقع، ١٠ درصد این پسماند‌ها پلاستیک است که موجب تخریب محیط زیست می‌شود.

مدیرکل اداره محیط‌زیست استان تهران تاکید کرد: دوره گرد‌های تهران این مسأله را تحت تاثیر قرار می‌دهند؛ بنابراین با تفکیک از مبدا می‌توان تا حد بسیار زیادی این روند را کاهش داد.

مزینانی ادامه داد: در این زمینه از نظر قانونی مشکلی نداریم؛ جانمایی‌ها هم به خوبی انجام شده است، اما مشکل اصلی در این روند، تفکیک پسماند از مبدأ است.

وی یادآور شد: البته مدیریت پسماندسوزی‌ها بر عهده شهرداری‌ها، دهیاری‌ها و فرمانداری‌ها است که باید با جدیت بیشتری به این مسأله بپردازند. سال گذشته کارگروهی برای این منظور تشکیل و به همه استان‌ها ابلاغ شد تا پیگیر این مسأله باشند.

مدیرکل اداره محیط‌زیست استان تهران تاکید کرد: پسماند در تهران به معضلی تبدیل شده است، اما شهرداری گاهی با شدت و گاه ضعیف نسبت به این مسأله ورود می‌کند.

مزینانی بیان کرد: از نظر قانونی مشکلی نداریم در اجرا هم نمی‌خواهیم شکایتی صورت گیرد. از شهرداری‌ها می‌خواهیم که ورود و خروج پسماند‌ها را کنترل کنند. نمونه این مسأله آرادکوه است که باید هر چه زودتر مدیریت شود.

وی گفت: شهرداری سال گذشته اقدامات خاصی انجام نداد، اما قول داد که امسال در زمینه مدیریت پسماند عملکرد بهتری نسبت به سال گذشته داشته باشد.

نظرات بینندگان