arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۷۷۸۱۰۵
تاریخ انتشار: ۰۰ : ۰۶ - ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳

صبحانه خبری، ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳؛ از تاکید پلیس بر ادامه اجرای «طرح نور» تا تبرئه جوانی که متهم به ترغیب زهره فکور به خودکشی بود

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

در بسته خبری پیش رو، مهمترین اخبار ۲۴ ساعت گذشته را با هم مرور می‌کنیم. این صبحانه خبری مفید و مختصر را بخوانید.

اظهارات «تتلو» در دادگاه
امیرحسین مقصودلو مشهور به  تتلو در پاسخ به اتهامش درباره تبلیغ قمار و شرط‌بندی مدعی شد: صاحب سایت شرط‌بندی نبودم. صاحبان سایت شرط بندی مشخص هستند. من فقط تبلیغش می‌کردم. در آن زمان برای بنده اعلان پلیس اینترپل صادر شده بود و دستگیرم کردند. پس از دستگیری در ترکیه با کمک گردانندگان اصلی سایت شرط‌بندی و قمار آزاد شدم و برایم ویلایی خریداری کردند. او درباره اقداماتش در فضای مجازی در حوادث سال ۱۴۰۱ گفت: در آن بازه یکی از بازیگران زن کشور که اکنون ساکن ترکیه است. من را تحریک کرد تا آهنگی درست کنم. البته بعد‌ها متوجه اشتباهم شده و این اهنگ را پاک کردم. مقصودلو در پایان این جلسه دادگاه گفت: بابت همه اشتباهاتم عذرخواهی می‌کنم. 

تاکید پلیس بر ادامه اجرای «طرح نور»
فرمانده فراجا اعلام کرد: با حمایت های مجلس، دولت و قوه قضائیه و همراهی مردم اجرای طرح نور را با قوت، دقت و هوشمندی ادامه خواهیم داد. 

تبرئه جوانی که متهم به ترغیب زهره فکور به خودکشی بود
در حالی که بیش از ۲ سال از مرگ زهره فکورصبور گذشته بود، مدتی قبل مادر این بازیگر فقید به دادسرا رفت و گفت: درست است که دخترم خودکشی کرده است، اما شخصی او را ترغیب به خودکشی کرده و من از او به همین اتهام شکایت دارم. او ادامه داد: این شخص رابط بین کارگردان‌ها و بازیگران است. پسر جوان به دادسرای امور جنایی پایتخت احضار شد، اما در تحقیقات گفت: من واسط بین بازیگران و کارگردان‌ها هستم و زهره فکورصبور را نیز در چند فیلم و سریال به کارگردان‌ها معرفی کردم، اما هیچ اختلافی نداشتیم که او را به خودکشی ترغیب کنم. در ادامه تحقیقات نیز هیچ مدرکی به دست نیامد که نشان دهد پسر جوان در این موضوع نقش دارد و خانم بازیگر را ترغیب به خودکشی کرده باشد. 

گروسی: ایران چند هفته با در اختیار داشتن اورانیوم غنی‌شده کافی برای ساختن بمب اتم فاصله دارد
گروسی مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در گفت‌وگویی مدعی شد ایران "چند هفته، نه چند ماه" با در اختیار داشتن اورانیوم غنی‌شده کافی برای ساختن یک بمب اتمی فاصله دارد. او افزود: اما به معنای این نیست که ایران سلاح اتمی دارد یا در این بازه در اختیار خواهد داشت.

امیرعبداللهیان: اتحادیه اروپا باید اسرائیل را تحریم کند
حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه در واکنش به تصمیم اتحادیه اروپا برای وضع تحریم علیه ایران در حساب رسمی خود در ایکس نوشت: مایه تأسف است که اتحادیه اروپا در ایجاد محدودیت غیرقانونی بیشتر علیه ایران سریع تصمیم می‌گیرد، فقط به این دلیل که ایران از حقش برای دفاع از خود در برابر تجاوزات گستاخانه رژیم اسرائیل استفاده کرده است. اتحادیه اروپا نباید از توصیه واشنگتن برای رضایت رژیم جنایتکار اسرائیل پیروی کند. در حالی که رژیم اسرائیل به نسل‌کشی فلسطینیان با ارتکاب جنایات جنگی ترکیبی و حملات موشکی و ایجاد قحطی ادامه می‌دهد، واکنش اتحادیه اروپا به آن تقریباً چیزی بیش از کلمات توخالی نیست. اتحادیه اروپا باید مسئولانه عمل کند و رژیم اسرائیل را تحریم کند.

سرلشکر باقری: همه سناریوها را در سطح عملیاتی دقیقا بررسی می‌کنیم
سرلشکر باقری با بیان اینکه وضعیت منطقه قبل و بعد از اقدام تلافی‌جویانه و تنبیهی ایران به مناطق حساس و پایگاه نظامی رژیم صهیونیستی تغییر کرده است، گفت: نیروهای مسلح، احتمالات و سناریوها را در سطح عملیاتی مورد مطالعه و بررسی دقیق قرار می‌دهند.

سروده‌ای که رهبر انقلاب در آستانه عملیات «وعده صادق» خواندند
فضایلی عضو دفتر حفظ و نشر آثار رهبر انقلاب، سروده‌ای را که آیت‌الله خامنه‌ای، رهبر انقلاب در آستانه عملیات وعده صادق خواندند، منتشر کرد: تو رااست معجزه در کف زساحران مهراس / عصا بیفکن و از بیم اژدها مگریز

ایران به زودی به شبکه کارت‌های اعتباری روسیه می‌پیوندد
رایزن تجاری سفارت ایران در روسیه روز دوشنبه در گفتگو با روزنامه ایزوستیا اعلام کرد که احتمالاً ظرف چند ماه آینده ایران به شبکه کارت‌های اعتباری و نقدی میر روسیه متصل خواهد شد. 

بلومبرگ: بایدن تحریم‌های جدید نفتی علیه تهران را اجرا نمی‌کند
خبرگزاری «بلومبرگ» در گزارشی اعلام کرد که به‌رغم تصویب قوانین جدید که جو بایدن را برای تشدید تحریم‌ها علیه نفت خام ایران تحت فشار قرار می‌دهد، انتظار نمی‌رود که رئیس جمهوری ایالات متحده به این زودی‌ها از اختیارات جدید خود به طور کامل استفاده کند. 

سقف تراکنش غیرحضوری ۲ برابر شد
آستانه مجموع مبالغ برداشت از طریق درگاه‌های پرداخت غیر حضوری، از کلیه حساب‌های سپرده غیر تجاری متعلق به مشتری حقیقی در هر مؤسسه اعتباری با افزایش دو برابری تا دو میلیارد ریال به صورت روزانه و ۱۰ میلیارد ریال به صورت ماهانه مجاز شد.  

ذاکر: با استعلام از مراجع عظام، تعطیلی شنبه بلامانع است
سیدسلمان ذاکر عضو کمیسیون اجتماعی گفت: در جلسه اخیر کمیسیون به این نتیجه رسیدیم که تعطیلی روز شنبه به مطالبات مردمی و شرایط حفظ روابط اقتصادی خارجی نزدیک تر است البته استعلام هایی از مراجع عظام صورت گرفته که فکر می‌کنم نتیجه مثبت است و تعطیلی شنبه بلامانع است.

احتمال حذف بخش املاک دیوار و شیپور تا هفته آینده
مدیرکل دفتر اقتصاد مسکن اعلام کرد: بخش املاک سکو‌های دیوار و شیپور تا هفته آینده در صورت عدم فراهم آوردن احراز هویت مالک و کد پستی ملک مسدود می‌شود. 

 

نظرات بینندگان