arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۷۷۸۳۸۴
تاریخ انتشار: ۱۸ : ۲۰ - ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳

فایننشال‌تایمز: اسرائیل مقدمات حمله به رفح را آغاز کرده است / تل آویو اقدام به خریداری ۴۰ هزار چادر کرده تا غیرنظامیان در این شهر را به خان یونس و نقاطی از مرکز غزه منتقل کند

فایننشال‌تایمز به نقل از مقام‌های آگاه مدعی شده‌اند غیرنظامیانی که در این شهر واقع در جنوبی‌ترین نقطه نوار غزه پناه گرفته‌اند به یک منطقه امن ساحلی به نام «المواسی»، شهر خان یونس و نقاطی از مرکز غزه منتقل خواهند شد. مطابق این ادعا، اسرائیل برای انجام این حمله اقدام به خریداری ۴۰ هزار چادر کرده است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
فارس: روزنامه فایننشال‌تایمز گزارش داد اسرائیل مقدمات تخلیه غیرنظامیان از منطقه رفح را آغاز کرده است.
 
مقام‌های آگاه مدعی شده‌اند غیرنظامیانی که در این شهر واقع در جنوبی‌ترین نقطه نوار غزه پناه گرفته‌اند به یک منطقه امن ساحلی به نام «المواسی»، شهر خان یونس و نقاطی از مرکز غزه منتقل خواهند شد. 
 
مطابق این ادعا، اسرائیل برای انجام این حمله اقدام به خریداری ۴۰ هزار چادر کرده است.
 
بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل بارها اعلام کرده که پیروزی در این جنگ بدون آغاز حمله زمینی در رفح محقق نخواهد شد. 
 
این در حالی است که بسیاری از کارشناسان مسائل حقوق بین‌الملل هشدار می‌دهند انجام چنین حمله‌ای می‌تواند به بروز یک فاجعه انسانی منجر شود، زیرا بیش از ۱ میلیون نفر از جمعیت غزه برای گریز از جنگ به این منطقه پناه آورده‌اند و جای دیگری برای رفتن ندارند. 
 
یک مقام اسرائیلی به فایننشال‌تایمز گفت: «این مسئله راز نیست: عملیات در رفح آغاز خواهد شد، حصرهای انسان‌دوستانه ایجاد خواهد شد و ما غیرنظامیان بی‌طرف را به آنجا انتقال خواهیم داد.»
 
وی اضافه کرد: «این مسئله زمان‌بر خواهد بود و ما به تلاش مشترک و همکاری قابل توجه از سوی سازمان‌های بین‌المللی نیاز خواهیم داشت.»
 
یک مقام اسرائیلی دیگر گفت تا تخلیه غیرنظامیان از رفح «چند هفته فاصله» است و اینکه خود عملیات تخلیه هم به همین مقدار زمان نیاز خواهد داشت. 
 
کابینه جنگی «بنیامین نتانیاهو»، نخست‌وزیر اسرائیل قرار است در جلسه روز پنجشنبه این موضوع را به بحث بگذارد. 
 
اما مقام‌های آگاه گفته‌اند سازمان ملل با هر گونه هماهنگی با اسرائیل برای تخلیه غیرنظامیان از رفح مخالفت کرده است. 
 
یک منبع گفت: «سازمان ملل به اسرائیل گفته این کار را انجام ندهید. آنها پیشنهاد همکاری برای تسهیل این عملیات از طرف ارتش اسرائیل را نداده‌اند.»
 
یک منبع دیگر گفت این احتمال وجود دارد که در نبود سربازان اسرائیلی و نیروهای امدادرسان سازمان ملل «منطقه‌های انحصاری انسان‌دوستانه» با کمک «کنشگران محلی» از داخل خود غزه انجام شود.
 
تصاویر ماهواره‌ای ثبت‌شده توسط فایننشال‌تایمز نشان می‌دهد دست‌کم دو مجموعه چادر در نواحی اطراف رفح برپا شده است: یکی از این مجموعه‌ها در شمال شرق رفح و دیگری در غرب خان‌یونس هستند.
نظرات بینندگان