arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۷۷۸۴۸۱
تاریخ انتشار: ۵۲ : ۱۰ - ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳

وزیر خارجه آمریکا: باید همراه با چین اختلافات خود را مدیریت کنیم

آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه ایالات متحده، امروز پنجشنبه از «واشنگتن و پکن» خواست تا اختلافات خود را مسئولانه مدیریت کنند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

شفقنا: وزیر خارجه آمریکا خواستار مدیریت اختلافات کشورش با چین شد.

فرانس۲۴ نوشت: آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه ایالات متحده، امروز پنجشنبه از «واشنگتن و پکن» خواست تا اختلافات خود را مسئولانه مدیریت کنند.

بلینکن که به چین سفر کرده در دیدار شهر شانگهای گف : جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا پس از سال‌ها تنش فزاینده، متعهد به گفتگوی «مستقیم و پایدار» بین دو اقتصاد بزرگ جهان است. من فکر می‌کنم مهم است که بر ارزش – در واقع، ضرورت – تعامل مستقیم، صحبت کردن با یکدیگر، طرح تفاوت‌هایمان، که واقعی هستند، تأکید کنیم تا از طریق آنها کار کنیم.

بلینکن گفت: «ما در قبال مردم خود – در واقع تعهدی نسبت به جهان – تعهد داریم که روابط بین دو کشورمان را مسئولانه مدیریت کنیم.»

چن جینینگ، دبیر حزب کمونیست چین در شانگهای هم به بلینکن گفت: اینکه ما همکاری یا رویارویی را انتخاب کنیم، بر رفاه هر دو ملت، هر دو کشور و آینده بشریت تاثیر می گذارد.

گفتنی است آمریکا و چین بر سر مسائل زیادی از جمله تجارت، تیک تاک، حملات سایبری، هنگ کنگ، تایوان، منشاء کرونا، مسلمانان اویغور و دریای  جنوبی چین اختلاف نظر دارند اما همواره بر تعامل و گفتگو با یکدیگر و افزایش تبادلات تجاری تاکید دارند.

نظرات بینندگان