arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۷۷۹۱۱۱
تاریخ انتشار: ۳۵ : ۱۳ - ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳

کریمی قدوسی: طرح مالیات بر سوداگری و سفته بازی به اقتصاد ما ثبات می‌دهد

یک نماینده مجلس شورای اسلامی گفت:طرح مالیات بر سوداگری و سفته بازی به اقتصاد ما ثبات می‌دهد و ارزش پول ملی ما را ارتقا می‌بخشد و ارزش افزوده برای شئونات مختلف اقتصادی مردم را به دنبال خواهد داشت.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

ایلنا: یک نماینده مجلس شورای اسلامی گفت:طرح مالیات بر سوداگری و سفته بازی به اقتصاد ما ثبات می‌دهد و ارزش پول ملی ما را ارتقا می‌بخشد و ارزش افزوده برای شئونات مختلف اقتصادی مردم را به دنبال خواهد داشت.

جواد کریمی قدوسی درباره ایرادات شورای نگهبان به طرح مالیات بر سوداگری و سفته بازی گفت: وظیفه خودم می‌دانم در این روز‌های پایانی مجلس یازدهم از از قاطبه نمایندگان عزیز و انقلابی به ویژه از اعضای محترم کمیسیون اقتصادی، مرکز پژوهش‌ها، هیأت رئیسه و همه کسانی که تلاش کردند بار‌های بر زمین مانده ۳۰ ساله را با وضع قانون از زمین بلند کنند، بابت تصویب این قانون انقلابی صمیمانه تقدیر و تشکر کنم.

این نماینده مجلس افزود: حقیقتاً این قانون همچون قانون لغو راهبردی تحریم‌ها که رهبری فرمودند با این قانون کشور را از بلاتکلیفی نجات دادیم، در ردیف دستاورد‌های عظیم مجلس یازدهم ثبت خواهد شد. این قانون و شبیه این قوانین باید ۳۰ سال قبل به تصویب می‌رسید و به اجرا درمی‌آمد، ولی متاسفانه کم توجهی شده است.

وی تاکید کرد: طرح مالیات بر سوداگری و سفته بازی به اقتصاد ما ثبات می‌دهد و ارزش پول ملی ما را ارتقا می‌بخشد و ارزش افزوده برای شئونات مختلف اقتصادی مردم را به دنبال خواهد داشت. یکی از آرزو‌های مجلس یازدهم که توفیق نشد به آن دسترسی پیدا کند، قانون نظام بانکی کشور است، از منتخبان و نمایندگان مجلس دوازدهم انتظاری داریم که موضوع نظام بانکی کشور و همچنین طرح تعارض منافع را از اولویت‌های مجلس دوازدهم قرار دهند

وی گفت: همچنین برای ارتقا و حفظ ارزش پول ملی که رهبری به طور مکرر دولت و مجلس را به این موضوع توجه دادند، قانون ویژه‌ای می‌خواهیم. کشور قانون جامعی نیاز دارد که دولت را موظف کند حکمرانی را در تمام شئونات هوشمند کند؛ اگر روزی تمام اجزای حکمرانی هوشمند شد، آن روز، روز پیروزی در حوزه قوانین است.

نظرات بینندگان