arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۷۷۹۳۰۲
تاریخ انتشار: ۳۴ : ۱۱ - ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳

انتقاد وزیر نیرو از صندوق توسعه ملی به دلیل عدم تامین اعتبار پروژه‌های نیروگاهی

وزیر نیرو گفت: ضرورت دارد پروژه‌ها توسط نهادهای مالی بویژه صندوق توسعه ملی تامین مالی شود تا در زمان خود وارد مدار شوند. متاسفانه صندوق توسعه ملی نقش اساسی خود را در این خصوص ایفا نکرده است. امیدواریم با تغییراتی که در این صندوق شاهد خواهیم بود منابع کشور در مسیر توسعه واقعی ملی قرار گیرد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

ایلنا: وزیر نیرو گفت: ضرورت دارد پروژه‌ها توسط نهادهای مالی بویژه صندوق توسعه ملی تامین مالی شود تا در زمان خود وارد مدار شوند. متاسفانه صندوق توسعه ملی نقش اساسی خود را در این خصوص ایفا نکرده است. امیدواریم با تغییراتی که در این صندوق شاهد خواهیم بود منابع کشور در مسیر توسعه واقعی ملی قرار گیرد.

علی اکبر محرابیان در حاشیه بازدید از کارخانجات گروه مپنا در جمع خبرنگاران ضمن تبریک روز کارگر و فعالان عرصه تولید، اظهار داشت: مپنا جز افتخارات صنعت کشور است و در حال حاضر سهم مهمی در اجرای نیروگاهها در سطح کشور و حتی خارج از کشور دارد، پروژه های متعددی به عنوان صدور خدمات فنی و مهندسی دارد و روز به روز مطابق نیاز کشور و دنیا مسیر پیشرفت و تعالی را طی می‌کند ما نیز به طور کامل از این اقدامات حمایت می‌کنیم.

وی افزود: با اقداماتی که در سطح کشور انجام شد بیش از ۸۵۰۰ مگاوات به ظرفیت برق کشور اضافه شد، البته میزان ناترازی و مصرف بویژه در بخش صنعت کشور با توجه به رشد تولید بیش از این است به همین دلیل پروژه های متعددی در نیروگاههای کشور در دستور کار قرار گرفت و با زمانبندی خوبی پیگیری می شود، هر چند ماه یک بار شاهد بهره برداری از نیروگاههای کشور مطابق برنامه هستیم. هرچند تامین مالی پروژه ها سخت است.

وزیر نیرو در پاسخ به ایلنا درباره تامین اعتبار از صندوق توسعه برای اجرای پروژه های نیروگاهی تاکید کرد: ضرورت دارد پروژه ها توسط نهادهای مالی بویژه صندوق توسعه ملی تامین مالی شود تا پروژه ها در زمان خود وارد مدار شوند.

وی ادامه داد: متاسفانه صندوق توسعه ملی نقش اساسی خود را در این خصوص ایفا نکرده است امیدواریم با تغییراتی که در این صندوق شاهد خواهیم بود منابع کشور در مسیر توسعه واقعی ملی قرار گیرد.

محرابیان بیان داشت: مهمترین نیاز امروز کشور موضوع رفع ناترازی انرژی است و سرمایه گذاری در بخش انرژی یعنی سرمایه گذاری برای رشد تولید و افزایش رفاه و رفع نیازهای کسور که امیدواریم رویکردها در این مسیر اصلاح شود.

نظرات بینندگان