arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۷۷۹۳۰۶
تاریخ انتشار: ۳۸ : ۱۱ - ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳

سی ان ان: ترامپ در نظرسنجی ها از بایدن پیشی گرفته است

براساس تازه ترین نظرسنجی برگزار شده توسط سی ان ان، میزان حمایت آمریکایی ها از ترامپ با شیبی فزاینده روبرو شده و وی در همه زمینه ها از بایدن، پیشی گرفته است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

برنا: براساس تازه ترین نظرسنجی برگزار شده توسط سی ان ان، میزان حمایت آمریکایی ها از ترامپ با شیبی فزاینده روبرو شده و وی در همه زمینه ها از بایدن، پیشی گرفته است.

شبکه آمریکایی سی ان ان در تازه‌ترین گزارش خود به همه پرسی‌های برگزار شده پرداخت و نوشت: براساس تازه‌ترین نظرسنجی صورت گرفته، ترامپ در بین آمریکایی‌ها محبوب‌تر از بایدن است.

این شبکه آمریکایی در ادامه افزود: به باور شهروندان آمریکایی، دوران ریاست جمهوری ترامپ بر خلاف دوران زمامداری بایدن، موفقیت آمیز بوده است.

طبق این نظرسنجی، حمایت آمریکایی‌ها با شیبی افزایشی به ۴۹ درصد رسیده است. این درحالی است که میزان حمایت شهروندان آمریکایی از بایدن، با شیبی کاهشی، از ۴۵ درصد در ماه ژانویه، به ۴۳ درصد کاهش یافته است.

از طرفی، ۵۵ درصد آمریکایی‌ها دوران ریاست جمهوری ترامپ را موفقیت آمیز می‌دانند. این درحالی است که در نظرسنجی های صورت گرفته در ۲۰۲۱، همین مقدار، دوران ریاست جمهوری رئیس جمهور پیشین آمریکا را شکستی مفتضحانه می‌پنداشتند.

از طرفی، ۶۱ درصد آمریکایی‌ها دوران ریاست جمهوری بایدن را شکستی غیرقابل جبران می‌دانند و این رقم رو به رشد است.

سی ان ان در ادامه نوشت که، جمهوری خواهان در کنار ترامپ و کمپین انتخاباتی وی متحد شده اند. اما دموکرات‌ها حاضر به اتحاذ رویکردی یکپارچه در قبال بایدن نیستند.

به باور تحلیلگر سی ان ان، بزرگترین بحران‌ها و پاشنه‌های آشیل بایدن، اقتصاد درحال سقوظ آمریکا، حمایت فزاینده از اسرائیل و نسل کشی فلسطینی‌ها در غزه و سن بالای آن است.

در رقابت مجدد بایدن و ترامپ، این نظرسنجی نشان می‌دهد که بایدن در میان رأی‌دهندگان جوان آمریکا، وضعیت بدتر از نظرسنجی‌های قبلی سی ان ان را نشان می‌دهد و با اختلاف ۵۱ تا ۴۰ درصدی در میان رای‌دهندگان زیر ۳۵ سال از ترامپ عقب است.  

در میان همه رای دهندگان، بایدن از نظر سهم رای دهندگانی که رای دادن به او را رد کرده اند، نسبت به ترامپ کمی ضعیف است: ۵۲ درصد می‌گویند شانسی برای حمایت از بایدن وجود ندارد، در حالی که ۴۷ درصد می‌گویند شانسی وجود ندارد که از ترامپ حمایت کنند.

اما این نظرسنجی نشان می‌دهد که رای دهندگان بایدن و رای دهندگان ترامپ عمدتا یکدیگر را درک نمی‌کنند. در میان کسانی که در حال حاضر از بایدن حمایت نمی‌کنند، ۶۶ درصد می‌گویند که نمی‌دانند چرا کسی از او حمایت می‌کند، و ۶۳ درصد از کسانی که از ترامپ حمایت نمی‌کنند می‌گویند نمی‌توانند درک کنند که چرا کسی از او حمایت می‌کند.

نظرات بینندگان