arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۷۹۵۸۸۵
تاریخ انتشار: ۵۶ : ۲۳ - ۰۷ تير ۱۴۰۳

خاطرات هاشمی رفسنجانی، ۷ تیر ۱۳۸۰: از جوک گویی نماینده‌ها تا روایت معاون وزارت اطلاعات از عصبانیت کروبی

خاطرات هاشمی رفسنجانی: چند روز پيش در ملاقات با نمايندگان مجلس، برعكس عمل‌كردند و مجلسيان را مورد انتقاد قرار دادند، به‌گونه‌اى‌كه بعد از جلسه، نمايندگان به طور خصوصى معترض بودند و جوك مى‌گفتند و آقاى [مهدی] كروبى، [رییس مجلس] را سرزنش مى‌كردند؛ چون در ملاقات، اسمى از آقاى كروبى نبرده بودند. آقاى [امیر] تهرانى، معاون پارلمانى وزارت اطلاعات،گزارش داد كه نمايندگان و آقاى كروبى، عصبانى بودند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

سرویس تاریخ «انتخاب»: اکبر هاشمی رفسنجانی با دو دوره ریاست جمهوری ایران، سابقه ریاست مجلس و ریاست مجمع تشخیص مصلحت و بسیاری مناصب مهم دیگر، از مهمترین شخصیت‌های تاریخ معاصر ایران به شمار می‌رود.

 

«انتخاب» هر شب خاطرات روزنوشت هاشمی را منتشر می‌کند.

 

۷ تیر ۱۳۸۰: در خانه بودم. دو ساعتى به مركز تحقيقات استراتژيك [مجمع تشخیص مصلحت نظام] رفتم. وضع اينترنت، كتابخانه و آمفى‌تئاتر درحال ساخت را بررسى‌كردم. عصر، مراسم عقد صبيه اخوى محمود با آقای سيد محمدهادى مرعشى‌شوشترى، در منزل ما بود. جمعى از بستگان دو طرف آمده بودند. آقاى [عبدالله] فاطمى‌نيا، براى جواب عقد آمده بودند. با ايشان دربارة وضع حوزه‌ها و مراجع صحبت شد.  

آيت‌الله خامنه‌اى، امروز در ملاقات با مديران قوه قضایيه، به مناسبت هفته قوه قضایيه، تأييدهاى صريح و دفاع محكمى از قوه قضایيه درمقابل انتقادات و فشارهاى دوم‌خردادى‌ها كردند و عكس‌العمل آن در رسانه‌هاى‌خارجى، وسيع است. چند روز پيش در ملاقات با نمايندگان مجلس، برعكس عمل‌كردند و مجلسيان را مورد انتقاد قرار دادند، به‌گونه‌اى‌كه بعد از جلسه، نمايندگان به طور خصوصى معترض بودند و جوك مى‌گفتند و آقاى [مهدی] كروبى، [رییس مجلس] را سرزنش مى‌كردند؛ چون در ملاقات، اسمى از آقاى كروبى نبرده بودند. آقاى [امیر] تهرانى، معاون پارلمانى وزارت اطلاعات،گزارش داد كه نمايندگان و آقاى كروبى، عصبانى بودند.  

نشانه‌اى از طرفدارى ارتش اندونزى از مخالفان ریيس‌جمهور بروزكرده است. در مقدونيه، درگيرى‌ها ادامه دارد و تظاهراتى عليه دولت شده كه چرا چريك‌هاى آلبانى‌تبار را آزاد گذاشته كه با سلاح و امكانات خارج شوند.

نظرات بینندگان