arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۸۲۰۷۹۱
تاریخ انتشار: ۲۰ : ۱۸ - ۰۶ مهر ۱۴۰۳

دیدار و گفتگوی عراقچی با همتای اتریشی در حاشیه مجمع عمومی سازمان ملل

 سید عباس عراقچی وزیر امور خارجه ایران و الکساندر شالنبرگ وزیر امور خارجه اتریش روز جمعه به وقت محلی در حاشیه هفتاد و نهمین نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد در مقر این سازمان در نیویورک با یکدیگر دیدار و طرفین درباره مسایل دوجانبه، منطقه‌ای و بین المللی گفتگو کردند. در این دیدار، مجید تخت روانچی معاون سیاسی وزیر امور خارجه و زهرا ارشادی سفیر و معاون نمایندگی ایران در سازمان ملل حضور داشتند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
 ایرنا: دکتر سید عباس عراقچی وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در ادامه دیدارهای دوجانبه خود در حاشیه مجمع عمومی سازمان ملل در نیویورک با همتای اتریشی خود دیدار و گفتگو کرد.
 
 سید عباس عراقچی وزیر امور خارجه ایران و الکساندر شالنبرگ وزیر امور خارجه اتریش روز جمعه به وقت محلی در حاشیه هفتاد و نهمین نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد در مقر این سازمان در نیویورک با یکدیگر دیدار و طرفین درباره مسایل دوجانبه، منطقه ای و بین المللی گفتگو کردند.
 
در این دیدار، مجید تخت روانچی معاون سیاسی وزیر امور خارجه و زهرا ارشادی سفیر و معاون نمایندگی ایران در سازمان ملل حضور داشتند.
 
عراقچی روز گذشته در ادامه رایزنی های دوجانبه خود تاکنون با وزرای خارجه عراق، استرالیا، کره جنوبی، برونئی دارالسلام، استرالیا، عمان، لهستان، آلمان، قرقیزستان و ارمنستان دیدار و گفتگو کرد.
 
وزیر امور خارجه ایران به منظور شرکت در هفتاد و نهمین نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد روز جمعه ۲۰ سپتامبر ۲۰۲۴ برابر با ۳۰ شهریور ماه ۱۴۰۳ در صدر هیاتی عالی رتبه به همراه مجید تخت روانچی و کاظم غریب آبادی معاونان سیاسی و حقوقی و بین المللی خود در نیویورک حضور یافت.
 
هفتاد و نهمین نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد روز سه شنبه سوم مهرماه (۲۴ سپتامبر) گشایش یافت و دکتر مسعود پزشکیان رئیس جمهوری اسلامی ایران در روز نخست این اجلاس سخنرانی و مواضع و دیدگاههای ایران را بیان کرد.
نظرات بینندگان