arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۸۲۱۳۷۸
تاریخ انتشار: ۳۶ : ۱۷ - ۰۸ مهر ۱۴۰۳

کاخ سفید: امیدواریم شاهد تشدید تنش از سوی ایران نباشیم، اما اگر این اتفاق بیفتد، توانایی دفاع از خود و اسرائیل را داریم / تعدادی نیروی کمکی در منطقه مستقر کرده‌ایم؛ باید برای هرگونه واکنش احتمالی ایران آماده باشیم / اظهارات مقامات تهران را می‌شنویم و منتظر می‌مانیم ببینیم چه خواهند کرد

جان کربی سخنگوی کاخ سفید مدعی شد: جنگ تمام عیار با حزب‌الله یا ایران راهی برای بازگرداندن امن ساکنان شمال اسرائیل به خانه‌هایشان نیست. امیدواریم شاهد تشدید تنش از سوی ایران نباشیم، اما اگر این اتفاق بیفتد، ما توانایی دفاع از خود و اسرائیل را داریم.  ما تعدادی نیروی کمکی در منطقه مستقر کرده‌ایم و باید برای هرگونه واکنش احتمالی ایران آماده باشیم.  
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 جان کربی سخنگوی کاخ سفید می‌گوید حزب‌الله تلاش خواهد کرد تا خود را بازیابی کند و ما در حال نظاره هستیم تا ببینیم برای پر کردن این خلاء رهبری چه خواهند کرد.

به گزارش «انتخاب»، کربی در گفتگو با شبکه ای‌بی‌سی افزود: ما اظهارات (مقامات) تهران را می‌شنویم و منتظر می‌مانیم ببینیم چه خواهند کرد.

او افزود: در مورد گام بعدی درست در لبنان، به گفتگو با اسرائیلی‌ها ادامه می‌دهیم.

کربی مدعی شد: جنگ تمام عیار با حزب‌الله یا ایران راهی برای بازگرداندن امن ساکنان شمال اسرائیل به خانه‌هایشان نیست. امیدواریم شاهد تشدید تنش از سوی ایران نباشیم، اما اگر این اتفاق بیفتد، ما توانایی دفاع از خود و اسرائیل را داریم.  ما تعدادی نیروی کمکی در منطقه مستقر کرده‌ایم و باید برای هرگونه واکنش احتمالی ایران آماده باشیم.  

او همچنین افزود: گروگان‌ها را رها نخواهیم کرد و بایدن تمام تلاش خود را برای بازگرداندن آن‌ها به کار می‌گیرد.

نظرات بینندگان