arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۸۲۱۴۱۳
تاریخ انتشار: ۱۷ : ۲۲ - ۰۸ مهر ۱۴۰۳

واشنگتن پست: اسرائیل برای ترور نصرالله، از بمب‌های ۲ هزار پوندی آمریکایی استفاده کرد

روزنامه «واشنگتن پست» با بررسی تصاویری که توسط نیروهای اسرائیلی منتشر شده است، نوشت: اسرائیل به احتمال زیاد در حمله خود به بیروت که منجر به شهادت «سید حسن نصرالله» دبیرکل حزب الله شد، از بمب‌های ۲ هزار پوندی ساخت آمریکا استفاده کرده است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

ایرنا:  «واشنگتن پست» تصریح کرد تحلیلگرانی که به درخواست این روزنامه آمریکایی، ویدئوهای حمله اسرائیل و عواقب ناخوشایند آن را بررسی کردند، گفتند که میزان خسارت با به کارگیری از چندین بمب ۲ هزار پوندی مطابقت دارد.

بر اساس این گزارش، سه تحلیلگر که ویدئویی که روز گذشته (شنبه) توسط نیروی هوایی اسرائیل به اشتراک گذاشته شده بود را بررسی کردند، اعلام کردند که این تصاویر، جت‌های جنگنده حامل چندین بمب ۲ هزار پوندی را نشان می‌دهد که برخی از آن‌ها بمب سنگرشکن «BLU-۱۰۹» و کیت‌های هدایت «مهمات حمله مستقیم مشترک» (JDAM) ساخت ایالات متحده بودند.

واشنگتن پست افزود در این ویدئو که مربوط به حمله اسرائیل با هدف ترور سیدحسن نصرالله و نابودی مقر حزب الله لبنان است، «هشت جنگنده اف-۱۵ که دست‌کم ۱۶ بمب ۲ هزار پوندی را حمل می‌کنند، از زمین بلند می‌شوند».

بر اساس این گزارش، این حمله دست‌کم دو ساختمان بزرگ را با خاک یکسان کرد و خسارت زیادی به منطقه‌ای به وسعت هزار فیت [۳۰۴.۸ متر] وارد کرد.

پیش از این، روزنامه «نیویورک تایمز» نیز به نقل از ۲ مقام ارشد تشکیلات نظامی رژیم صهیونیستی نوشت که جنگنده‌های این رژیم در حمله به مقر حزب‌الله بیش از ۸۰ بمب را ظرف چند دقیقه رها کردند.

در مطلب روز گذشته این روزنامه (هفتم مهر)، نیویورک تایمز با استناد به فیلم ارتش اسرائیل آورده بود که جنگنده‌های نیروی هوایی این رژیم که در حمله بیروت شرکت داشتند، بمب‌هایی به وزن یک تن حمل می‌کردند. در فیلمی که منتشر شده، هشت جت جنگنده دستکم ۱۵ بمب سنگین از جمله بمب آمریکایی «BLU-۱۰۹» را حمل می‌کردند.

به نوشته این روزنامه آمریکایی، این بمب‌های «سنگر شکن» که مجهز به کیت‌های هدایت کننده هستند، به گونه‌ای طراحی شده اند که در اعماق زمین نفوذ کرده و سپس منفجر شوند.

 

نظرات بینندگان