arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۸۲۲۷۸۷
تاریخ انتشار: ۴۰ : ۱۳ - ۱۳ مهر ۱۴۰۳

عراقچی: برای اعلام همبستگی با مردم لبنان به بیروت آمدیم / مطمئن باشند که جمهوری اسلامی ایران محکم پای دوستان خود در لبنان هست و خواهد بود

عراقچی گفت: جمهوری اسلامی ایران حامی لبنان و مردم این کشور، حامی شیعیان لبنان و حامی حزب‌الله بوده و هست و لازم بود این موضوع را به‌صورت حضوری به دوستان خود ابراز کنیم.وزیر خارجه ایران خطاب به لبنانی‌ها، تاکید کرد: مطمئن باشند که جمهوری اسلامی ایران محکم پای دوستان خود در لبنان هست و خواهد بود.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
ایسنا: وزیر خارجه ایران تاکید کرد «جمهوری اسلامی ایران حامی لبنان و مردم این کشور، حامی شیعیان لبنان و حامی حزب‌الله بوده و هست».
 
«سید عباس عراقچی» وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران روز جمعه و در بدو ورود به بیروت، درباره برنامه‌ها و دستورکار سفر خود به لبنان اظهارنظر کرد.
 
عراقچی به خبرنگاران گفت: سفر امروز من اولا برای رایزنی و مشورت‌های سیاسی در خصوص تحولات جاری با مقامات لبنانی است. ما در تماس مستقیم با دوستان خود در لبنان همیشه بوده‌ایم و خواهیم بود. لازم بود از نزدیک رایزنی داشته باشیم.
 
وزیر خارجه ایران در ادامه گفت: بحث امدادرسانی به مردم لبنان هم مطرح است که در اثر بمباران‌های وحشیانه (رژیم صهیونیستی) از محل زندگی خود خارج شده‌اند و نیاز به کمک‌رسانی وجود دارد. 
 
او در ادامه، مهم‌ترین هدف این سفر را «اعلام همبستگی و همراهی با مردم علیه جنایات رژیم صهیونیستی» اعلام کرد.
 
عراقچی همچنین گفت: جمهوری اسلامی ایران حامی لبنان و مردم این کشور، حامی شیعیان لبنان و حامی حزب‌الله بوده و هست و لازم بود این موضوع را به‌صورت حضوری به دوستان خود ابراز کنیم.
 
وزیر خارجه ایران خطاب به لبنانی‌ها، تاکید کرد: مطمئن باشند که جمهوری اسلامی ایران محکم پای دوستان خود در لبنان هست و خواهد بود.
نظرات بینندگان