arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۸۲۳۰۰۵
تاریخ انتشار: ۰۰ : ۱۸ - ۱۴ مهر ۱۴۰۳

بیوگرافی و زندگینامه ساره بیات/ از این بازیگر چه می‌دانیم؟

ساره بیات بازیگر زن سینما و تلویزیون در ۱۴ مهر ماه ۱۳۵۸ در تهران متولد شد. او در سال ۱۳۸۹ با بازی درخشانش در فیلم سینمایی جدایی نادر از سیمین دیپلم افتخار بهترین بازیگر مکمل زن از بیست و نهمین جشنواره فیلم فجر و خرس نقره‌ای بهترین بازیگر زن بطور مشترک با لیلا حاتمی و سارینا فرهادی از جشنواره فیلم برلین را کسب کرد. جدایی نادر از سیمین فیلمی با ژانر درام به کارگردانی، نویسندگی و تهیه کنندگی اصغر فرهادی میباشد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

  • نام :ساره بیات
  • تایخ تولد: 14 مهر 1358
  • محل تولد:تهران
  • پیشه: بازیگر
  • سال های فعالیت:1380 تا کنون

 

زندگینامه ساره بیات

ساره بیات بازیگر زن سینما و تلویزیون در 14 مهر ماه 1358 در تهران متولد شد.

ساره بیات

 او از سال 1380 وارد تئاتر شد و در جشنواره پلیس در اولین کارش، جایزه بهترین بازیگری را به همراه دیپلم افتخار کسب کرد. بعد از اخذ مدرک بازیگری از موسسه کارنامه به مجموعه یک مشت پر عقاب دعوت شد.
 
ساره بیات و رضا کیانیان
ساره بیات در سال 1389 با بازی درخشانش در فیلم سینمایی جدایی نادر از سیمین دیپلم افتخار بهترین بازیگر مکمل زن از بیست و نهمین جشنواره فیلم فجر و خرس نقره ای بهترین بازیگر زن بطور مشترک با لیلا حاتمی و سارینا فرهادی از جشنواره فیلم برلین را کسب کرد. جدایی نادر از سیمین فیلمی با ژانر درام به کارگردانی، نویسندگی و تهیه کنندگی اصغر فرهادی میباشد.
 
ساره بیات
این فیلم مجموعاً بیش از 51 جایزه جهانی را از آن خود کرده است که از آن جمله، چندین جایزه از بیست و نهمین جشنواره فیلم فجر و نیز جوایز معتبر بین المللی همچون جایزه اسکار بهترین فیلم غیر انگلیسی زبان ،گلدن گلوب و خرس طلایی از جشنواره فیلم برلین قابل ذکر است. اقبال مثبت منتقدان به جدایی نادر از سیمین تا جایی است که برخی آن را جزو 11 فیلم برتر سال 2111 خوانده اند؛ اگر چه نقدهای مخالفی نیز بر آن وارد شده است.

ازدواج

علیرضا افکاری در مورخ سوم اردیبهشت ماه ۱۴۰۰ متن زیبایی را در صفحه شخصی خود در فضای مجازی به اشتراک گذاشت که از ازدواج او با ساره بیات خبر می‌داد:

«همسرم…

بانوی زیبای من…

در تمام سالهای گذشته زندگی مشترکمان، سالهایی که در کنارت زیستم، شد ماحصل آثاری که بر دل مخاطبین خوش نشست.

برای تاثیر حضور سالیانت در خلق این آثار و زندگیم،

برای داشتنت،

برای بودنِ همیشگیت،در کنارم،

و عشقی که هردم به زندگیم رنگی بدیع میبخشد،

از تو سپاسگزارم.

باشد تا همواره در فراز و نشیب دوران، در عشق غوطه ور باشیم و جاودان.»

همسر ساره بیات علیرضا افکاری، در تاریخ ۲۲ شهریور ماه سال ۱۳۵۶ در شهر اصفهان متولد شد. او در زمینه آهنگسازی و تنظیم کنندگی فعالیت می‌کند. در سال‌های پیش از این، علیرضا افکاری با دختری به نام نازلی بخشایش نوازنده هاف و پیانو ازدواج کرده و زندگی مشترکش را آغاز نمود که ماحصل آن، وجود فرزندی به نام نیکا است. لاکن متاسفانه این ازدواج پایدار نبوده و این دو هنرمند از یکدیگر متارکه کردند.

ساره بیات در شبکه های اجتماعی

اینستاگرام:_sarehbayat@

نظرات بینندگان