arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۸۲۳۲۴۳
تاریخ انتشار: ۰۰ : ۱۸ - ۱۵ مهر ۱۴۰۳

بیوگرافی و زندگینامه مارک والبرگ/ از این بازیگر چه می دانیم؟

از شرارت تا شرافت، از مدلینگ تا هیپ هاپ و از سلول‌های زندان تا سالن‌های سینما! با بیوگرافی کامل مارک والبرگ همراه ما باشید.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

نام کامل: مارک والبرگ (Mark Wahlberg)

تولد: ژوئن سال ۱۹۷۱ در محله‌ی دورچستر،در بوستون 

شروع فعالیت:  ۱۹۸۹

حرفه:  بازیگر، تهیه کننده، خواننده و مدل سابق آمریکایی

همسر: رئا دورهام

تعداد فرزند: ۴

 

 

بیوگرافی

مارک والبرگ (Mark Wahlberg) در پنجم ژوئن سال ۱۹۷۱ در محله‌ی دورچستر واقع در بوستون به دنیا آمد. وی کوچکترین فرزند خانواده بود و هشت خواهر و برادر بزرگتر از خود داشت. در هنگام تولد وی پدرش راننده‌ی کامیون و مادرش کارمند بانک بودند. مادرش یک ایرلندی کانادایی است و پدرش اصالتی سوئدی ایرلندی دارد و هنگامی که عضو ارتش آمریکا بود در جنگ کره به شدت مجروح شده است. آنها در سال ۱۹۸۲ از هم جدا شدند. مادر وی پس از طلاق درگیر مشکلات خودش بود و چندان وقت رسیدگی به فرزندانش را نداشت. مارک به عنوان یک کاتولیک تربیت شد و به دبیرستان کوپلی رفت، جایی که هرگز از آنجا فارغ التحصیل نشد. او مدرک دیپلمش را پس از چیزی نزدیک به سه دهه، در سال ۲۰۱۳ دریافت کرد.

مارک والبرگ
جوانی عجیب مارک والبرگ

مارک در جوانی به دلیل ایجاد مزاحمت برای دیگران، سرقت و معامله‌ی مواد مخدر چیزی بین ۲۰ تا ۲۵ بار توسط پلیس دستگیر شد

در سن ۱۳ سالگی مدرسه را رها کرده و معتاد به کوکائین شد. او یک نژاد پرست بود و در سن ۱۵ سالگی در دو مقطع به خاطر کودک آزاری توسط قانون مدنی محکوم شد. دفعه‌ی نخست برای آزار رساندن به یک خواهر و برادر سیاهپوست و دفعه‌ی دوم نیز به خاطر اذیت کردن یک گروه از بچه‌های مدرسه‌ی سیاهپوستان که با پرتاب سنگ به آنها و گفتن واژه‌های نژاد پرستانه سعی در بیان نفرت خود نسبت به آنها داشت. در ۱۶ سالگی با یک چوب بزرگ به جان یک مرد میانسال ویتنامی افتاد و درحالیکه عبارت ویتنامی کثیف لعنتی را فریاد می‌زد، با ضربات متعدد وی را بیهوش کرد! او در همان روز به یک مرد ویتنامی دیگر هم حمله کرد. کسی که در جنگ ویتنام یکی از چشمانش را از دست داده بود.

mark wahlberg

مارک برای این حمله‌ها به جرم تلاش برای قتل دستگیر شده و به مدت دو سال به کانون اصلاح نوجوانان فرستاده شد، اما فقط ۴۵ روز آنجا ماند

او پس از آزادی از زندان اعلام کرد که می‌خواهد در رفتارش تجدید نظر کند.

مارک در اولین اقدام به نزد کشیش رفت و به تمام جرم‌ها و جنایت‌های خود اعتراف کرد. سپس به اراذل و اوباش محله اعلام کرد که دیگر نمی‌خواهد در کنار آنها باشد. او در اظهار نظری در سال ۲۰۰۹ به نکاتی اشاره کرد:

 
من در طول زندگی‌ام کلی اشتباه داشتم و کلی هم کارهای ناجور انجام دادم ولی هیچگاه به خاطر این کارها والدینم و نوع تربیتشان را سرزنش نمی‌کنم. آنها انتخاب بین خوب و بد را به من آموخته بودند. من خودم را مقصر اصلی همه‌ی آن اتفاقات می‌دانم و مسئولیت کارهایم را می‌پذیرم.

والبرگ در نوامبر ۲۰۱۴ با ابراز پشیمانی از بزهکاری‌های دوران جوانیش از سوی دادگاه ماساچوست مورد عفو قرار گرفت. این عفو جنجال‌های زیادی به پا کرد و عده‌ای از قربانیان خشونت وی، موافق این رای و عده‌ای دیگر با آن مخالف بودند.

mark wahlberg

یکی از بزرگ‌ترین خوش اقبالی‌های اوایل دوران حرفه‌ای والبرگ، پیشنهاد بازی در فیلم شب‌های بوگی (Boogie Nights) به کارگردانی پل توماس اندرسون بود. نقش آفرینی خوب والبرگ در این فیلم در ادامه زمینه‌ ساز حضور او در فیلم‌های مطرح دیگری همچون سه پادشاه (Three Kings) به کارگردانی دیوید او. راسل و محوطه (The Yards) به کارگردانی جیمز گری شد.

mark wahlberg

ازدواج و فرزندان

مارک از سال ۲۰۰۱ با مدل آمریکایی، رئا دورهام وارد رابطه شد که آنها در نهایت در آگوست سال ۲۰۰۹ در کلیسایی در بورلی هیلز با یکدیگر ازدواج کردند. مارک و رئا صاحب دو پسر با نام‌های برندان جوزف و مایکل و دو دختر با نام‌های الا رائه و گریس مارگارت هستند.

 

امور خیریه

مارک در امور خیریه‌ی بسیاری فعال است. او در سال ۲۰۰۱ مرکزی را با نام موسسه‌ی جوانان مارک والبرگ تاسیس کرد که در آن به مشکلات جوانان می‌پردازد. او همچنین با چند مرکز خیریه برای کمک به زنان و کودکان بی‌خانمان همکاری می‌کند. مارک یک کاتولیک معتقد است و هر روز به کلیسا می‌رود.

نظرات بینندگان