arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۶۳۴۸۶
تاریخ انتشار: ۱۳ : ۰۹ - ۰۵ خرداد ۱۳۹۳

نظر لاریجانی پیرامون فرمایشات دیروز مقام معظم رهبری

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :


رییس مجلس شورای اسلامی با قدردانی از بیانات روز گذشته مقام معظم رهبری در دیدار با نمایندگان مجلس، گفت که هیات رییسه زمان‌بندی لازم را برای تحقق فرمایشات ایشان مشخص می‌کند تا کمیسیون‌های مجلس در زمانی مشخص کارها را به مجلس ارائه کنند.

علی لاریجانی، رییس مجلس شورای اسلامی، در ابتدای جلسه علنی امروز (دوشنبه) ضمن تبریک بعثت نبی گرامی اسلام ،با اشاره به بیانات روز گذشته مقام معظم رهبری در دیدار با نمایندگان مجلس، گفت: لازم می‌دانم از بیانات بسیار ارزشمند رهبر معظم انقلاب در روز گذشته سپاسگزاری کنم. ایشان رویکرد اولویت‌های مجلس را در سال جاری بسیار خوب تبیین کردند.

رییس قوه مقننه ادامه داد: فکر می‌کنم این برنامه بسیار خوبی برای کمیسیون‌ها و کلیات مجلس در چهار محور مهمی که بیان داشتند یعنی اقتصاد مقاومتی، مبارزه با فساد، توجه خاص به فرهنگ اسلامی و حمایت کردن از پیشرفت‌های علمی و فناوری در کشور برای دولت و مجلس است.

لاریجانی در ادامه گفت: لازم است کمیسیون آموزش در موضوع توجه خاص و پشتیبانی و حمایت کردن از پیشرفت‌های علمی و فناوری، نشستی با مسئولان اجرایی داشته باشد و برنامه روشنی را مدون کند تا معلوم شود در قوانین نقص وجود دارد که اگر اینطور نیست نظارت‌ها بیشتر شود که حرکت رو به جلو ادامه پیدا کند.

وی ادامه داد: کمیسیون فرهنگی مجلس در زمینه فرهنگ اسلامی با حضور مسئولان فرهنگی کشور بررسی‌های لازم را انجام دهد که اگر لازم است قوانین خاصی در برخی زمینه‌ها تدوین شود که البته فقدان هم در این زمینه وجود دارد، در کنار این موضوع نظارت‌های لازم بر بودجه‌های مصوب برای اشاعه فرهنگ اسلامی وجود داشته باشد.

رییس مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: در زمینه اقتصاد مقاومتی نیز قبلا سازوکاری تدوین شد و لازم است مرکز پژوهش‌ها به عنوان دبیرخانه فعال‌تر عمل کند. آقای باهنر نیز از طرف هیات رییسه مسئول شدند تا با کمک کمیسیون‌های مختلف برنامه هر بخش مشخص شود.

لاریجانی افزود: تا آنجا که اطلاع دارم مرکز پژوهش‌های مجلس در زمینه قوانین بررسی‌های اولیه را انجام داده‌ است تا مشخص کند کدام قوانین زاید بوده و در کدام قوانین باید تجدیدنظر صورت گیرد و یا قوانین جدیدی تصویب شود. ان‌شاءالله این کار با سرعت بیشتری دنبال شود.

وی افزود: در زمینه مبارزه با فساد هم ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی باید فعال‌تر شود و نمایندگان مجلس که در آنجا حضور دارند باید پیگیر باشند.

رییس مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: کمیسیون‌های تخصصی مجلس در زمینه مبارزه با فساد باید نظارت‌های جدی در کار مسئولان اجرایی داشته باشند تا مطابق ماده 236 آیین‌نامه اگر موارد تخلفی مشاهده کردند به مجلس گزارش دهند.

لاریجانی با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری در زمینه جمعیت، گفت: کمیسیون‌های فرهنگی و بهداشت نیز با مشارکت یکدیگر گزارشی را به مجلس ارائه کردند که کار کامل و کارشناسی شده‌ای است. البته یک مشکل اساسی یعنی بار مالی در راهش وجود دارد که باید با تفاهم با دولت این مشکل نیز مرتفع شده تا اشکال اصل 75 بر سر راه آن نباشد، این هم از موضوعاتی است که باید پیگیری شود.

وی افزود: هیات رییسه نیز زمان‌بندی برای تحقق فرمایشات ایشان را مشخص می‌کند تا مشخص شود هر کمیسیون در چه زمانی کارهای لازم را باید به مجلس ارائه کند.

رییس مجلس شورای اسلامی در پایان مجددا از نصایح و راهنمایی‌های مقام معظم رهبری قدردانی کرد و گفت که فکر می‌کنم این فرمایشات سرمایه مهمی در سال جاری برای نمایندگان و مجلس خواهد بود و ان‌شاءالله از آن صیانت خواهیم کرد.

منبع: ایسنا
نظرات بینندگان