arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۸۱۹۴۳۴
تاریخ انتشار: ۱۸ : ۲۳ - ۰۱ مهر ۱۴۰۳

تسنیم درمورد تعطیلی درس سیدمجتبی خامنه ای: آنچه علّت حقیقی تصمیم ایشان می‌تواند باشد، اقتدای شان به سیره‌ی علمای سلف است / علمای اخلاقی گاهی که درس خود را پررونق می‌دیدند برای تربیت نفس خود، آن درس را تعطیل می‌کردند

تسنیم نوشت: تعطیلی درس آیت الله سیّد مجتبی خامنه‌ای، بسیار مورد توجّه و گفتگو و تحلیل قرار گرفت. امّا آنچه علّت حقیقی تصمیم ایشان می‌تواند باشد اقتدای ایشان به سیره‌ی علمای سلف است. علمای اخلاقی گاهی که درس خود را پررونق می‌دیدند برای تربیت نفس خود آن درس را تعطیل می‌کردند مگر اینکه حجّتی می‌یافتند تا با آن احتیاط اخلاقی خود، مخالفت کنند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

تسنیم نوشت: حجت الاسلام والمسلمین سعید صلح میرزایی از اساتید حوزه و عضو مجلس خبرگان درباره تعطیلی کلاس درس خارج آیت الله مجتبی خامنه‌ای تحلیلی نوشت.

حجت الاسلام والمسلمین سعید صلح میرزایی از اساتید حوزه و عضو مجلس خبرگان در یادداشتی با عنوان «استادی اخلاقی و متًقی» نوشت:

۱) بار‌ها استاد مجتهدی تهرانی (ره) از ورع و احتیاط شدید آیت الله سیّد مجتبی خامنه‌ای تمجید می‌کرد. بعد‌ها از کارکنان دفتر قم حضرت آقا نیز این توصیفات را شنیدم؛ و در جلساتی که خدمت حاج آقا مجتبی رسیدم نیز این ورع را یافتم.

۲) در حوزه‌های علمیه، کرامت‌های رفتاری را دیده یا شنیده‌ایم که وقتی برای دیگران تعریف می‌کنیم یا باور نمی‌کنند یا تعجّب می‌کنند. یکی از اساتید بنده دو هفته اول را به حوزه نمی‌آمد تا درس‌های دیگر اساتید تشکیل شود. چون دیده بود که سال‌های قبل، با تشکیل کلاس ایشان، جذابیت درسشان آنقدر بالا بود که دروس دیگر اساتید را تعطیل می‌کرد.

۳) اخیراً خبری منتشر شد که ۱۶۰۰ نفر از طلاب مقطع خارج حوزه‌های علمیه قم و مشهد و دیگر استان‌ها برای شرکت مجازی در درس آیت الله سید مجتبی خامنه‌ای ثبت نام کرده‌اند، اما ایشان در اولین روز درس، تعطیلی موقت این درس را اعلام کرده‌اند.

۴) تعطیلی درس آیت الله سیّد مجتبی خامنه‌ای، بسیار مورد توجّه و گفتگو و تحلیل قرار گرفت. امّا آنچه علّت حقیقی تصمیم ایشان می‌تواند باشد اقتدای ایشان به سیره‌ی علمای سلف است. علمای اخلاقی گاهی که درس خود را پررونق می‌دیدند برای تربیت نفس خود آن درس را تعطیل می‌کردند مگر اینکه حجّتی می‌یافتند تا با آن احتیاط اخلاقی خود، مخالفت کنند.

۵) باخبر شدم برخی از علمای بزرگ و شاگردانشان از ایشان خواسته‌اند درس را برقرار نمایند و امیدوارم این درس پراستفاده تشکیل گردد. آنچه باعث خنده است تحلیل‌های پوچ و مادّی ضدّانقلاب و منافقان است که با نگاه دنیوی خود به تحلیل این پدیده‌ها می‌پردازند.

نظرات بینندگان