arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۳۱۳۳۷
تاریخ انتشار: ۲۶ : ۱۶ - ۲۷ مهر ۱۳۹۴

طلا پس از خبر لغو تحریم های ایران در بازارهای جهانی چگونه بود؟

قيمت طلا در بازارهای جهانی طی هفته گذشته در محدوده 1163.96 تا 1187.56 دلار در نوسان بود. به این ترتیب متوسط بهای طلا در هفته گذشته نسبت به متوسط آن در هفته قبل از آن 2.68 درصد افزایش یافت.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
قیمت های نفت و طلا در هفته گذشته مسیرهای متفاوتی را در بازارهای جهانی درپیش گرفته بودند؛ متوسط قیمت طلا در بازارهای جهانی طی هفته گذشته حدود 2.5 درصد افزایش و متوسط قیمت جاهنی نفت نیز حدود 3 درصد کاهش داشته است.

طلا پس از خبر لغو تحریم های ایران در بازارهای جهانی چگونه بود؟یک روز پس از اینکه خبر آمد باراک اوباما، رییس جمهوری آمریکا فرمان لغو تحریم های ایران را به همراه اتحادیه اروپا صادر کرده است بهای طلا به بيشترين سطح از ژوئيه تاکنون رسيد.

 قيمت طلا در بازارهای جهانی طی هفته گذشته در محدوده 1163.96 تا 1187.56 دلار در نوسان بود. به این ترتیب  متوسط بهای طلا در هفته گذشته نسبت به متوسط آن در هفته قبل از آن 2.68 درصد افزایش یافت.

روز دوشنبه، بهای طلا به بيشترين سطح از ژوئيه تاکنون رسيد. انتظارات در مورد به تاخير افتادن زمان افزايش نرخ بهره از سوی بانک مرکزی امريکا از سپتامبر به دسامبر تضعيف ارزش دلار و صعود 0.6 درصدی بهای طلا را به دنبال داشت. ارقام ضعيف اقتصادی در امريکا در هفته های اخير از يک سو و ترس از کاهش رشد اقتصاد جهانی از سوی ديگر، به نگرانی ها پيرامون رشد اقتصادی در امريکا دامن زد و سبب شکل گيری انتظارات فوق شد.

روز سه شنبه، در ادامه انتظاراتی که از روز گذشته شکل گرفته بود و در آن احتمال عدم افزايش نرخ بهره فدرال رزرو در سال جاری ديده می شد، بازار باز هم با افزايش بهای طلا روبه رو شد. علاوه بر آن، ارقام تجارت در چين نشان از آن داشت که اقتصاد اين کشور در حال از دست دادن قوای محرکه خود است. اين موضوع به تحريک تقاضای مامن سرمايه گذاری طلا نيز افزود. در مجموع، از زمان انتشار ارقام غيرمنتظره اشتغال هفته ماقبل در امريکا تاکنون، بهای طلا بيش از 5 درصد افزايش داشته است.

روز چهارشنبه، بهای طلا به بيشترين سطح 3.5 ماه گذشته رسيد. ارقام نه چندان مطلوب اقتصادی در امريکا همچون ارقام منتشر شده از اشتغال امريکا در کتاب بژ، ارقام خرده فروشی و توليدات کارخانه ای و همچنين ترس از فشار نزولی تورم در چين ضمن تحت فشار قرار دادن بازار سهام و دلار امريکا، به صعود بهای فلز زرد کمک کرد.

پس از آن که روز چهارشنبه بهای طلا به بيشترين سطح 3.5 ماه گذشته رسید روز پنجشنبه از بهای آن کاسته شد. اصلی ترين علت نزول قيمت، ارقام فراتر از انتظار تورم امريکا بود که با تقويت دلار به افت قيمت طلا منجر شد. روز جمعه، باز هم بهای طلا کاهش يافت. تقويت دلار توانست طلا را از سطوح بالای ابتدای هفته دور کند اگرچه در مجموع اين هفته بهای طلا رشد کرد.



طلا پس از خبر لغو تحریم های ایران در بازارهای جهانی چگونه بود؟


متوسط بهای نفت خام پايه امريکا نیز در هفته گذشته نسبت به متوسط آن در هفته ماقبل، 3.15 درصد کاهش يافت.

به نرخ های پايان وقت بازار نيويورک، بهای هر بشکه نفت خام پايه آمريکا در محدوده 46.38 تا  47.26 دلار  معامله شد

و متوسط هفتگی بهای هر بشکه آن در سطح 46.81 دلار قرارگرفت. متوسط بهای نفت برنت دریای شمال نیز در هفته گذشته 408 درصد نسبت به هفته ماقبل کاهش يافت.

متوسط هفتگی بهای هر بشکه نفت خام اوپک در محدوده 45.05 تا 47.97 دلار در نوسان بود و به این ترتیب نسبت به هفته ماقبل آن 2.49 درصد کاهش یافت.


طلا پس از خبر لغو تحریم های ایران در بازارهای جهانی چگونه بود؟
نظرات بینندگان