پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) : از روزی که شهروندان تهرانی با خوشحالی زیاد شاهد افتتاح ایستگاه های
ابتدایی خط ۳ مترو بودند تا امروز که این خط اتوبان آزادگان در جنوب غرب
تهران را به شهرکهای شمال شرق تهران پیوند می دهند، همواره شکایت از این خط
یکی از بحثهای کاربران سرویس مشکلات مردم بوده است.
برخی مشکلات این خط را می توان در کامنتی دید که یکی از کاربران درباره
این خط مترو نوشته: با سلام لطفاً گزارشی از خط سه متروی تهران در ساعات
اولیه صبح و شب و ازدحام بسیار زیاد مسافران آن تهیه کنید . چون مسئولین
مترو اصلاً به فکر مردم نبوده و جهت کاهش زمان حرکت قطارها اقدامی ننموده
اند . با تشکر : حسینی
به طور کلی می توان گفت مشکل اصلی این خط، کمبود واگن ها و زیاد بودن
سرفاصله حرکت قطارهاست.این مشکل باعث به وجود آمدن ازدحام در ساعات پیک
ترافیکی مانند صبحها و عصرها می شود و البته افزایش زمان انتظار مسافران
برای رسیدن به مقصد را نیز به همراه دارد.
این خط در ایستگاه های
چهارراه ولی عصر با خط ۶ (محور شرقی-غربی متروی تهران) و در ایستگاه شهید
بهشتی با خط ۱ (محور شمالی-جنوبی مترو) تقاطع دارد که باعث شده خط ۳ از
پراستقبالترین خطوط مترو شود.
مشکلات این خط مترو عبارتند از:
-زیاد بودن سرفاصله
قطارها به شکلی که در اوج حضور مسافران در برخی ساعات، حرکت قطارها بیش از
یک ربع ساعت فاصله دارد و طبعا باعث شلوغی قطارها می شود.
-عدم سرویس دهی در ایستگاه های شمالی تر از ایستگاه شهید بهشتی (تعداد زیادی از قطارها، از ایستگاه شهید بهشتی فراتر نمی روند)
-عدم افتتاح ایستگاه های بین راهی
-گرمای برخی ایستگاه ها و عدم تهویه مناسب که منجر به دودگرفتی برخی ایستگاه ها می شود
-نامگذاری اشتباه و خارج از ضابطه در برخی ایستگاه ها (مانند شهدای رسانه) که باعث سرگردانی مسافران ناآشنا می شود
-خراب بودن یا فقدان پله برقی در برخی ایستگاه ها
-اختلال در برقراری ارتباط تلفن همراه و خط ندادن موبایل به خصوص اپراتور ایرانسل در سراسر خط
-حضور دستفروشان در بین مسافران مترو
-خراب بودن برخی گیت های ورودی و خروجی در بعضی ایستگاه ها
البته برخی مسئولان درباره مشکلات خط ۳ مترو اطلاع رسانی کرده اند و
گفته اند به زودی این مشکلات را حل می کنند. از جمله ابوالفضل قناعتی، عضو
هیات رئیسه شورای شهر که گفته در این خط ۷۰ واگن از ابتدای مهرماه اضافه
شده ولی همچنان سرفاصله قطارها ۱۵ دقیقه باقی مانده است.
هابیل درویش، مدیرعامل مترو نیز قول داده ماهی یک ایستگاه از سراسر این خط، افتتاح شود.
اینطور
که به نظر می رسد افتتاح عجولانه خط ۳ متروی تهران، بدون تامین قطارهای
لازم برای این خط، باعث نارضایتی شهروندانی شده که در این خط معطل می شوند
یا در ساعات شلوغی، با فشار جمعیت و ازدحام غیرقابل تحمل مواجه شده اند.
همه خطها اینگونه بوده افتتاح شده وبتدریج کامل شده...