تاریخ انتشار: ۰۲ : ۲۱ - ۱۴ تير ۱۳۹۷
نیوزویک:

نتایج بررسی یک فسیل 3 میلیون ساله مشخص کرد؛ اجداد ما شب ها به درخت ها پناه می بردند

نتایج یک پژوهش باستان شناسی جدید نشان می دهد که کودکانی که 3 میلیون سال پیش می زیسته اند، از سنین بسیار پایین به درخت گردی عادت داشته اند.

به گزارش سرویس آی تی انتخاب به نقل از نیوزویک، اجدا انسان ها در منطقه آفریقا از سنین بسیار پایین عادت داشتند در هنگام غروب آفتاب از درختان صعود کنند. بر همین اساس نیز استخوان بندی پاهایشان تفاوت هایی آشکار با انسان های امروزی دارد.

نتایج پژوهش های جدید نشان داده است که اجداد باستانی ما مجبور بودند با کودکان نوپای خود از درخت ها صعود کنند.این نتایج به واسطه بررسی فسیل پای یک کودک چند میلیون ساله به دست آمده که پژوهشگران نام  "Selam"  را برایش انتخاب کرده اند.

محققان در مطالعه ای که اخیرا در مجله Science Advances منتشر شده، از  استخوان های پای فسیلل Selam به عنوان یک سند آشکار برای تایید فرضیه درخت نوردی استفاده کرده اند.

جرمی دسیلو، متخصص علوم انسانی پژوهشکده دانتموث در بیانیه ای گفت:" فرض کنید 3 میلیون سال پیش در آفریقا ،آن هم بدون آتش، بدون سرپناه و بدون هیچ گونه ابزار دفاعی زندگی می کردید، در این شرایط اگر شما نیز زندگی می کردید احتمالا از درخت ها برای پناه گاه شبانه استفاده می کردید.

یکی از پژوهشگران این تیم در این خصوص می گوید:  "[کودکان] کوچکتر بیشتر در معرض خطر بودند و البته احتمالا بیشتر از بزرگسالان  بازیگوش بودند. بنابراین بزرگسالان از سنین بسیار کم به آنان می آموختند چگونه در درختان پناه بگیرند. این موضوع تفاوت های استخوان بندی کودکان و بزرگسالان را توجیه می کند.