arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۴۲۳۸۵
تاریخ انتشار: ۳۱ : ۱۷ - ۲۶ فروردين ۱۳۹۹
۴۵ سال پیش در چنین روزهایی؛

اعمال مقررات قرنطینه در مرزهای جنوبی و شرقی کشور

وزارت بهداری علاوه بر مراقبت و اجرای مقررات شدید قرنطینه‌ای در برابر بیماری آبله چند واحد بهداشتی نیز برای پیشگیری از سرایت احتمالی بیماری وبا، طاعون، تب زرد و تیفوس به مرزهای جنوبی و شرقی کشور فرستاده است...
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

اعمال مقررات قرنطینه در مرزهای جنوبی و شرقی کشور

سرویس تاریخ «انتخاب»: ۴۵ سال پیش در چنین روزهایی مرزهای جنوبی و شرقی کشور زیر کنترل شدیدی بهداشتی قرار گرفت و برای جلوگیری از سرایت آبله، وبا، طاعون، تب زرد و تیفوس به ایران، مقررات شدید قرنطینه‌ای در این مناطق به مرحله اجرا گذاشته شد. همچنین تصمیم گرفته شد به مسافرانی که از طریق مرز ترکیه به ایران می‌آیند آنتی‌بیوتیک خورانده ‌شود.

روزنامه اطلاعات، مورخ دوشنبه ۲۵ فروردین ۱۳۵۴، در این باره چنین نوشت:

به دستور پرفسور پویان وزیر بهداری اکیپ‌های بهداشتی برای پیشگیری‌های احتمالی به مرزهای جنوبی و شرقی کشور گسیل شدند.

وزارت بهداری امروز [دوشنبه ۲۵ فروردین ۱۳۵۴] در بیانه‌ای اعلام کرد بر اساس گزارش‌های رسیده از طرف سازمان جهانی بهداشت اخیرا مواردی از بیماری آبله در بنگلادش مشاهده شده است.

وزارت بهداری علاوه بر مراقبت و اجرای مقررات شدید قرنطینه‌ای در برابر بیماری آبله چند واحد بهداشتی نیز برای پیشگیری از سرایت احتمالی بیماری وبا، طاعون، تب زرد و تیفوس به مرزهای جنوبی و شرقی کشور فرستاده است و در حال حاضر مناطق مرزی زیر کنترل شدید بهداشتی این واحدها قرار دارد. این واحدها مسافرانی که از مرز شمال غربی کشور به ایران می‌آیند و فاقد برگ گواهی‌نامه بهداشتی بین‌المللی هستند قرص‌های آنتی‌بیوتیک می‌خورانند. وزارت بهداری در بیانیه خود یادآور شده است که خوشبختانه با مراقبت‌های شدیدی که مرزهای جنوبی و شرقی کشور به عمل آمده است تاکنون هیچ مورد مشکوک به بیماری‌های مسری دیده نشده است.

نظرات بینندگان