arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۹۴۲۰۶
تاریخ انتشار: ۰۲ : ۰۰ - ۱۶ دی ۱۳۹۹

یادداشت‌های محمدعلی فروغی، سه‌شنبه ۱۵ دی ۱۲۹۸؛ با وزیر خارجه در باب لایحه‌ای که می‌خواهد به نخست‌وزیر فرانسه بدهد حرف زدیم

عصر با نصرت‌الدوله [وزیر خارجه] در باب لایحه‌ای که می‌خواهد به مسیو کلمانسو [نخست‌وزیر فرانسه] بدهد حرف زدیم و ترتیب دادیم و شب چون علیقلی‌خان و عیالش را به اپراکمیک وعده گرفته بودیم شام نخورده آن‌جا رفتیم. بازی «حکایات هفمان» بود، خیلی عالی.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

سرویس تاریخ «انتخاب»؛ صبح هوتل موریس رفتم. بر حسب وعده دکتر کالمت و دکتر لگرو و ناتان‌لاریه آمدند و یک طبیبه و دو دکتر پیشنهاد کردند که یکی همان دکتر ویلهلم است که وزارت خارجه برای جراحی پیشنهاد کرده و برای طبیب غیر از پیشنهاد وزارت خارجه است و این کاری است که ناتان‌لاریه کرده، چون این دواطلب شاگرد خود اوست و حالا این مسئله اسباب زحمت ما شده.

بعد از ناهار رفتم منزل حکیم‌الدوله و در این باب با او صحبت کردم. بنا شد فردا با ناتان‌لاریه در این خصوص حرف بزنیم و مطلب را یک طوری اصلاح کنیم. ناهار با انتظام‌الملک به رستوران رهان که نزدیک لوور است رفتیم و بعد به کتاب‌فروشی همان نزدیک رفتیم. انتظام‌الملک قدری کتاب خرید. از یک شیرینی‌فروشی هم یک جعبه شیرینی خریدیم که توسط وحیدالملک به طهران بفرستیم.

عصر با نصرت‌الدوله [وزیر خارجه] در باب لایحه‌ای که می‌خواهد به مسیو کلمانسو [نخست‌وزیر فرانسه] بدهد حرف زدیم و ترتیب دادیم و شب چون علیقلی‌خان و عیالش را به اپراکمیک وعده گرفته بودیم شام نخورده آن‌جا رفتیم. بازی «حکایات هفمان» بود، خیلی عالی. بعد از آن برگشته غذای سرد مختصری برای ما تهیه کرده بودند خوردیم و خوابیدیم.

 

منبع: یادداشت‌های روزانه محمدعلی فروغی، به کوشش محمدافشین وفایی و پژمان فیروزبخش، تهران: سخن، چاپ هفتم، ۱۳۹۸، صص۲۸۷ و ۲۸۸.

نظرات بینندگان