arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۵۴۸۴۲
تاریخ انتشار: ۵۱ : ۱۹ - ۱۱ دی ۱۴۰۰

فراخوان نقص ایمنی برای نیم میلیون خودرو تسلا

تسلا نزدیک به نیم میلیون خودرو مدل ۳ و مدل S را در ایالات متحده به دلیل مشکلات ایمنی مربوط به دوربین دید عقب و صندوق عقب فراخواند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

تسلا نزدیک به نیم میلیون خودرو مدل ۳ و مدل S را در ایالات متحده به دلیل مشکلات ایمنی مربوط به دوربین دید عقب و صندوق عقب فراخواند.

به گزارش سرویس آی تی و فناوری انتخاب به نقل از دیجیتال ترندز، به طور خاص، ۳۵۶۳۰۹ خودروی الکتریکی تسلا مدل ۳ (سال‌های مدل ۲۰۱۷ تا ۲۰۲۰/تاریخ تولید از ۱۵ ژوئیه ۲۰۱۷ تا ۳۰ سپتامبر ۲۰۲۰) به دلیل مشکل در کابل کواکسیال دسته صندوق عقب که ممکن است فرسوده شده و تغذیه از نمای عقب را قطع کند، فراخوان داده شده است.

بر اساس سندی که توسط اداره ملی ایمنی ترافیک بزرگراه (NHTSA) ارسال شده است: "به مرور زمان، باز و بسته شدن مکرر درب صندوق عقب ممکن است باعث سایش بیش از حد کابل کواکسیال شود. به طور جداگانه، تغذیه دوربین دید عقب به نمایشگر مرکزی خودرو از کار می‌افتد و خطر برخورد را افزایش می‌دهد. "

فراخوان دیگر بر  ۱۱۹۰۰۹ دستگاه خودروی تسلا مدل S (سال‌های مدل ۲۰۱۴ تا ۲۰۲۱/تاریخ تولید از ۱۶ سپتامبر ۲۰۱۴ تا ۲۳ دسامبر ۲۰۲۰) تأثیر می‌گذارد و شامل وضعیتی است که در آن خطای ناهماهنگی با مجموعه چفت در صندوق عقب (تنه جلو) می‌تواند باعث ایجاد این مشکل شود. کاپوت بدون هشدار باز می‌شود و دید راننده را مخفی می‌کند و احتمال تصادف را افزایش می‌دهد.

فراخوان نقص ایمنی برای نیم میلیون خودرو تسلا

بر اساس اسناد NHTSA، تسلا از هیچ رویداد مهمی در ارتباط با هیچ یک از این مسائل آگاه نیست. صاحبان وسایل نقلیه آسیب دیده می‌توانند تسلای خود را برای تعمیر رایگان به یک فروشنده ببرند. اگر کسی قبلاً برای رفع مشکلات ذکر شده پول پرداخت کرده باشد، تسلا هزینه کار را به مالک بازپرداخت می‌کند.

مالکان نگران می‌توانند از این صفحه در وب‌سایت تسلا دیدن کنند تا بدانند آیا خودروی آن‌ها در معرض فراخوانی است یا خیر. این اعلامیه‌ها در ۲۱ دسامبر ثبت شده اند، هرچند که به تازگی مورد توجه رسانه‌ها قرار گرفته اند.

در اوایل سال جاری، تسلا حدود ۱۳۵۰۰۰ خودروی مدل S و مدل X را فراخواند تا مشکلی را که صفحه نمایش لمسی را در معرض خطر خرابی قرار می‌دهد و در نتیجه از دست دادن تغذیه دوربین دید عقب/پشتیبان و سایر ویژگی‌های مرتبط با ایمنی را برطرف کند.

نظرات بینندگان