arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۷۵۱۵۱
تاریخ انتشار: ۴۹ : ۱۲ - ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۱

بهترین فوق تخصص مچ پا در تهران را بشناسید!

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

بهترین فوق تخصص مچ پا در تهران را بشناسید!

همانطور که می‌دانید پا قلب دوم انسان بوده و برای سلامتی هر فرد اهمیت بسزایی دارد. زمانی که در مچ و دیگر قسمت‌های پا دچار مشکل و آسیب دیدگی می‌شویم، نیاز است برای برطرف کردن آن به بهترین فوق تخصص پا در تهران مراجعه کنید. از جمله مشکلاتی که برای برطرف کردن آن‌ها و کاهش درد باید به بهترین فوق تخصص مچ پا در تهران مراجعه شود، شکستگی مچ پا، هالوکس والگوس، سیاه شدگی غضروف مچ پا، دفورمیتی مچ پا، پارگی رباط، آرتروز و... است.

برخی دیگر از آسیب دیدگی پا در حیطه کاری فوق تخصص پاشنه پا و جراح مچ پا قرار می‌گیرد که با تجربه بسیار و دانشی به روز می‌تواند درد و آسیب دیدگی‌های شما را درمان کند. در این مقاله قصد داریم شما را با دکتر بابک اتوکش بهترین فوق تخصص و جراح مچ و کف پا آشنا کنیم. پس با ما تا پایان مقاله همراه باشید.

فوق تخصص مچ پا کیست؟

فوق تخصص مچ پا کسی است که برای درمان طیف وسیعی از بیماری‌های مربوط به مچ پا که در حیطه تخصصی وی هستند، از روش‌های درمانی غیر جراحی و جراحی بهره می‌گیرد. به طور معمول پزشک فوق تخصص مچ پا با انجام تست‌های فیزیکی روی مچ پای بیمار، معاینه، پرسش در مورد فعالیت‌ها و حتی سوابق پزشکی بیمار، پرسش در زمینه علت درد پیش آمده در مچ و کف پا و بررسی علائم بیمار به تشخیص علت درد پرداخته و بهترین راه درمان را برای بیمار تجویز می‌کند.

اگر در هنگام انجام معاینه فیزیکی علت درد مشخص نشود، فوق تخصص مچ پا برای گرفتن عکس رادیولوژی، بیمار را به مراکز عکس برداری ارجاع می‌دهد. نوع درمانی که توسط پزشک تعیین می‌شود به شدت و علت بیماری و آسیب دیدگی بستگی دارد. اقداماتی که ممکن است فوق تخصص مچ پا برای درمان تجویز کند شامل دستورات دارویی، غیر دارویی و دیگر روش‌های غیر جراحی است.

چنانچه هرکدام از روش‌های غیر جراحی کارساز نبود و نتوانست مشکل بیمار را حل کند، عمل جراحی روی مچ پا انجام می‌شود. دقت داشته باشید که انجام اولین عمل جراحی بسیار مهم است و می‌تواند از آسیب‌های آینده جلوگیری کند پس برای انتخاب بهترین پزشک فوق تخصص توانمند و با تجربه حتماً بررسی‌های لازم را انجام دهید.

برای تحصیل در شاخه فوق تخصص مچ پا، افراد پس از اتمام دوره‌های 7 ساله پزشک عمومی، از طریق آزمون دستیاری وارد رشته تخصصی ارتوپد می‌شوند. متخصص ارتوپد، 4 سال در این رشته به تحصیل پرداخته و پس از اتمام دوره و متخصص شدن، به درمان بیماری‌های عضلانی و استخوانی می‌پردازند. در صورتی که برخی از پزشکان متخصص علاقه به ادامه تحصیل داشته باشند می‌توانند با ادامه تحصیل وارد فوق تخصص بشوند که یکی از فوق تخصص‌ها، فوق تخصص مچ پا است.

بهتر است بدانید که فوق تخصص در بخش بندی تحصیلاتی، یک واژه آکادمیک بوده و این کلمه از لحاظ اعتبار، هم رده با فلوشیپ قرار می‌گیرد و میزان مهارت و تبحر این دو هیچ تفاوتی با هم ندارد و در بین مردم از درجه اعتبار یکسانی برخوردار است.

دکتر بابک اتوکش، بهترین فوق تخصص مچ پا در تهران

بهترین فوق تخصص مچ پا در تهران را بشناسید!

سالهاست جراحی مچ پا توسط فوق تخصص مچ پا و جراح مچ پا در تمام دنیا دنبال و انجام می‌شود. اخیراً با ورود این رشته به ایران، جراحی‌های مچ پا با دقت، مهارت و تکنیک‌های جدید انجام می‌شود. جراحی‌های مچ پا شامل اصلاح انحرافات و ناهنجاری‌های مادر زادی می‌شود که سال‌ها بدون درمان بوده است.

آقای دکتر بابک اتوکش بهترین فوق تخصص مچ پا و یکی از پرافتخارترین پزشکان در این حوزه است. او با رتبه برتر از دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در سال 2010 فارغ التحصیل شد، در سال 1395 موفق به کسب رتبه برتر 5% در آزمون دستیاری ارتوپدی کشور شد و در همان سال بین دستیاران، رتبه اول بورد تخصصی دانشگاه علوم پزشکی ایران را کسب کرد. این پزشک فوق تخصص در سال 2019 به منظور تکمیل دوره جراحی مچ پا، در دانشگاه مارسی فرانسه و هایپلبرگ آلمان پذیرش شده و تا امروز در حال تحصیل است. ایشان همچنین دارای سوابق جراحی متعدد و موفق مچ پا نیز بوده و صاحب 14 کتاب تألیفی ارتوپد در ایران و آمریکاست که 12 کتاب آن در ایران و 2 کتاب در آمریکا به چاپ رسیده است.

دکتر بابک اتوکش جزو بهترین فوق تخصص‌های مچ پا در تهران و ایران بوده و رضایت 98% بیماران از ایشان، نشان دهنده درمان فوق العاده و تشخیص عالی این جراح مچ پا است. برای دریافت نوبت می‌توانید با شماره مطب تماس گرفته یا به سایت شخصی ایشان مراجعه کنید.

معیارهای مهم در انتخاب بهترین دکتر فوق تخصص مچ پا

بهترین فوق تخصص مچ پا از نظر مردم کسی است که پس از مراجعه به او و درمان توسط او، بهترین نتایج حاصل شود. بهترین فوق تخصص کسی است که بیمار با او احساس راحتی کرده و پزشک نیز با حوصله به تمام مشکلات بیمار گوش فرا داده و روند درمان او را با معاینه فیزیکی آغاز می‌کند و بیمار پس از ترک مطب حس آرامش و خوبی دارد.

8 معیار مهم برای انتخاب بهترین فوق تخصص مچ پا:

  1. جستجو بهترین فوق تخصص مچ پا در منبع اینترنت

منبع جستجوی گوگل، منبع بسیار مهم و مناسبی برای یافتن بهترین فوق تخصص مچ پا است.

  1. بررسی پزشک فوق تخصص مچ پا و سابقه تحصیلی وی
  2. پرسش از دیگر پزشکان که با فوق تخصص مچ پا در ارتباط هستند.

پزشک باید اصول اخلاقی را رعایت کرده و مسئولیت پذیر باشد که این ویژگی‌ها باعث می‌شود پزشک بر سر جان بیمار خود معامله نکرده و سلامتی بیمار برای او اصل مهمی محسوب شود.

  1. دسترسی به بهترین فوق تخصص مچ پا

دسترسی سریع و آسان یکی دیگر از معیارهای مهم در انتخاب بهترین فوق تخصص مچ پا است و با جستجویی ساده در اینترنت می‌توانید از آدرس مطب او مطلع شوید.

  1. پرسش از دوستان و اقوام درباره بهترین فوق تخصص مچ پا

به منظور اطمینان بیشتر، بهتر است از افرادی که به این پزشک مراجعه کرده‌اند در مورد تمامی موارد سؤال بپرسید. بدون شک پرسش از فامیل و اقوام می‌تواند اطلاعات مفیدی به شما بدهد.

  1. خدمات و درمان‌های قابل ارائه توسط بهترین فوق تخصص مچ پا
  2. بررسی بیمه‌های طرف قرارداد
  3. وظیفه شناسی بهترین فوق تخصص مچ پا

دلایل شکستگی مچ پا چیست؟

در این بخش از متن به علت و دلایل شکستگی مچ پا می‌پردازیم که عبارتند از:

  • پیچ خوردن یا چرخش مچ پا از یک سمت به سمت دیگر
  • افتادن روی مچ پا
  • لیز خوردن یا افتادن حین راه رفتن و دویدن
  • تصادف با ماشین و وارد شدن ضربه شدید که صدمات ناشی از آن شامل قوزک پا هم می‌شود و برای درمان آن معمولاً به جراحی نیاز است.
  • زمین خوردن یا سقوط از ارتفاع
  • برداشتن یک قدم اشتباه
  • تحلیل رباط‌ها
  • ضعیف شدن استخوان
  • چرخش رو به داخل یا خارج مچ پا
  • خم یا کشیده شدن مفصل
  • اعمال نیروی شدید به مچ پا هنگام پرش از ارتفاع
  • استفاده بیش از حد و فشار زیاد
  • پوکی استخوان
  • شکستگی ضعیف

شکستگی مچ پا را با دکتر اتوکش درمان کنید.

چه زمانی برای درد مچ پا به جراح مراجعه کنیم؟

بهتر است هنگام آسیب دیدگی اقدامات اولیه مانند نینداختن وزن روی مچ پا و بالا گرفتن آن به منظور کاهش تورم و التهاب را تا زمان مراجعه به پزشک انجام داده و سپس در اولین فرصت به پزشک مراجعه کنید. مراجعه به موقع به پزشک می‌تواند از آسیب دیدگی‌های بعدی جلوگیری کرده و روند درمان را تسریع بخشد.

شکستگی‌هایی که در آن استخوان‌ها زیاد جا به جا شده باشد و شکستگی‌هایی گه در آن هر دو استخوان درشت نی و نازک نی شکسته شده باشد، معمولاً به جراحی نیاز است. جا انداختن استخوان شکسته شده و قرار دادن آن در محل اصلی خود برای بهبود و جوش خوردن صحیح امری مهم و ضروری است که باید به موقع انجام شود. نکته‌ای که باید به آن توجه کنید این است که اولین عمل جراحی که توسط جراح روی مچ پای آسیب دیده انجام می‌شود بسیار مهم است و باید توسط پزشک توانمند و با تجربه انجام شود.

جمع بندی

شکستگی و در رفتگی مچ پا یکی از شایع‌ترین آسیب دیدگی‌ها است که در اثر انجام یکسری فعالیت‌ها و حادثه به وجود می‌آید. میزان آسیب دیدگی در هر فرد با فرد دیگر متفاوت است و به همین دلیل روش‌های درمانی نیز متفاوت بوده و مناسب با آسیب دیدگی انجام می‌شود. در صورت آسیب دیدگی تا قبل از مراجعه به فوق تخصص مچ پا بهتر است یکسری اقدامات ساده و ضروری انجام دهید. فوق تخصص مچ پا کسی است که برای درمان طیف وسیعی از بیماری‌های مربوط به مچ پا که در حیطه تخصصی وی هستند، از روش‌های درمانی غیر جراحی و جراحی بهره می‌گیرد. دکتر بابک اتوکش بهترین فوق تخصص مچ پا در تهران است که شما می‌توانید برای درمان آسیب دیدگی‌های خود به ایشان مراجعه کنید.

 

 

نظرات بینندگان