arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۷۳۵۲۲۳
تاریخ انتشار: ۲۰ : ۲۳ - ۰۵ مرداد ۱۴۰۲

 سقوط بالگرد ائتلاف آمریکایی در شمال عراق

رسانه‌های عراقی از سقوط یک فروند بالگرد متعلق به ائتلاف آمریکایی موسوم به «ضد داعش» در شمال عراق و زخمی شدن 2 سرنشین آن، خبر دادند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

فارس: منابع رسانه‌ای عراق از سقوط یک بالگرد متعلق به ائتلاف آمریکایی موسوم به ضدداعش در منطقه «خبات» نزدیک به استان «اربیل» خبر دادند.

کانال تلگرامی «صابرین» در خبری فوری از سقوط این بالگرد در استان اربیل واقع در منطقه کردستان عراق خبر داد و نوشت که گفته می‌شود این بالگرد متعلق به ارتش آمریکا است و سپس تصاویری از انتقال زخمی‌های این حادثه توسط یک بالگرد آمریکایی دیگر منتشر کرد. 

وبگاه شبکه کُردی «روداو» نیز با انتشار خبری نوشت: امروز (پنجشنبه، ۲۷ جولای)، یک فروند بالگرد در روستای «کلات سوران» در الکویر در منطقه مخمور سقوط کرد و بر اساس اطلاعات اولیه، این حادثه دو زخمی به همراه داشت. یک تیم از ائتلاف بین المللی ضدداعش نیز برای بررسی دلیل وقوع این حادثه در محل حاضر شدند.

بر اساس این گزارش، این حادثه در هنگام انجام تمرینات آموزشی و به دلیل نقص فنی روی داد و دو زخمی برجای گذاشت که هر دو آمریکایی بودند که با بالگرد دیگری به بیمارستان منتقل شدند. 

نیروهای آمریکایی در سال ۲۰۱۴ به درخواست دولت عراق برای مبارزه با داعش که در آن زمان یک سوم خاک این کشور را اشغال کرده بود، وارد عراق شدند. آمریکا به این بهانه  ۳۰۰۰ نیروی در قالب یک ائتلاف بین‌المللی موسوم به ضد داعش که ۲۵۰۰ تن از آن‌ها، آمریکایی بودند، وارد این کشور کرد.

  پس از اعلام پیروزی بر داعش از سوی بغداد، مردم و دولت عراق بر ضرورت خروج نظامیان خارجی از کشور تاکید کردند، اما این امر تاکنون به بهانه‌های مختلف به تاخیر افتاده است. 

نظرات بینندگان