arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۷۶۳۲۱۳
تاریخ انتشار: ۰۱ : ۱۸ - ۲۰ بهمن ۱۴۰۲

رئیس ‎صداوسیما: مناظره‌های انتخاباتی نامزد‌های دوازدهین دوره ‎انتخابات مجلس به صورت ضبط شده است

رئیس سازمان صداوسیما درباره مناظره‌های انتخاباتی گفت: مناظرات انتخاباتی نامزد‌های دوازدهین دوره مجلس شورای اسلامی به صورت ضبط شده است و از بین نامزد‌هایی که در هر حوزه انتخابیه ثبت نام کرده‌اند، انجام خواهد شد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

ایسنا: در مراسم افتتاح رسمی کانال‌های انتخاباتی صداوسیما سید ابراهیم رئیسی ۲۰۰ کانال را از طریق ویدئوکنفرانسی افتتاح کرد.

رئیس جمهور در بخشی از سخنانش با اشاره به افتتاح ۲۰۰ کانال تلویزیونی تبلیغات انتخابات، اظهار امیدواری کرد، این ظرفیتی که ایجاد شده بر شور انتخاباتی بیفزاید.

رییسی با بیان اینکه در نظام‌های سرمایه‌داری اساس انتخابات و تبلیغات انتخاباتی مبتنی بر قدرت و ثروت است و غالبا عکس‌ها و تصاویر با یکدیگر رقابت می‌کنند، اظهار کرد: ابتکار سازمان صدا و سیما با ایجاد ۲۰۰ شبکه تلویزیونی تبلیغاتی، زمینه را برای رقابت ایده‌ها و برنامه‌ها و همچنین گزینش بهتر و آگاهانه‌تر مردم فراهم کرده و این اقدام ابتکاری بستری برای تبلیغات آسان، ارزان، فراگیر و عادلانه است.

به گفته وی این شبکه‌های تبلیغاتی برای نامزد‌هایی که مورد حمایت احزاب نیستند یا به صورت انفرادی در انتخابات شرکت کرده‌اند، زمینه و ظرفیت بسیار مناسبی را برای معرفی فراهم کرده است.

رئیس سازمان صداوسیما هم در بخشی از این مراسم با بیان اینکه «یکی از سرفصل‌های سند تحول رسانه ملی، حرکت به سمت آرمان‌ها به جای حرکت تحت ضابطه است»، یادآور شد: از ابتدای شکل‌گیری رادیو و تلویزیون، نزدیک به ۱۶۰ شبکه تلویزیونی و رادیویی ملی، استانی و بین المللی در صدا و سیما فعال شده است.

پیمان جبلی افزود: در این طرح، به تعداد حوزه‌های انتخابیه، کانال‌های انتخاباتی به صورت ۲۴ ساعته در اختیار نامزد‌ها قرار داده شده است.

رئیس سازمان صداوسیما درباره مناظره‌های انتخاباتی هم چنین گفت: مناظرات انتخاباتی نامزد‌های دوازدهین دوره مجلس شورای اسلامی به صورت ضبط شده است و از بین نامزد‌هایی که در هر حوزه انتخابیه ثبت نام کرده‌اند، انجام خواهد شد.

جبلی اظهار کرد: مناظره‌ها شامل برخی سؤالات عمومی و عمدتا مربوط به همان حوزه انتخابیه خواهد بود و نامزد‌ها می‌توانند راهکار‌های مورد نظر برای حل مسائل حوزه انتخابیه خود و همچنین حل مسائل کلانی که به عهده نماینده مجلس است را مطرح کنند.

نظرات بینندگان