arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۷۷۲۷۹۹
تاریخ انتشار: ۰۰ : ۱۸ - ۰۹ فروردين ۱۴۰۳
تاریخ گردی با «انتخاب»؛

عکس/ پوتین در هند؛ زمانیکه رئیس جمهور روسیه نبود

ولادیمیر ولادیمیروویچ پوتین (۱۳۳۱) سیاست‌مدار روسی و افسر اطلاعاتی سابق است که به‌عنوان رئیس‌جمهور کنونی روسیه فعالیت می‌کند. او از ۲۰۱۲ میلادی در این سمت در حال خدمت است و پیش از آن نیز از ۱۹۹۹ تا ۲۰۰۸ میلادی این سمت را بر عهده داشت. همچنین او از ۱۹۹۹ تا ۲۰۰۰ میلادی و مجدداً از ۲۰۰۸ تا ۲۰۱۲ نیز نخست‌وزیر روسیه بود. پوتین پس از الکساندر لوکاشنکو، دومین رئیس‌جمهور اروپایی است که طولانی‌ترین مدت دورهٔ ریاست‌جمهوری را بر عهده داشته‌است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

سرویس تاریخ «انتخاب»: ولادیمیر ولادیمیروویچ پوتین (۱۳۳۱) سیاست‌مدار روسی و افسر اطلاعاتی سابق است که به‌عنوان رئیس‌جمهور کنونی روسیه فعالیت می‌کند. در ۱۳۵۴، پوتین به کاگ‌ب پیوست و در ۴۰۱مین مدرسه کاگ‌ب در اوختای لنینگراد آموزش دید. او پس از تعلیم دیدن در آن مدرسه، قبل از این که به اولین اداره ارشد منتقل شود، در دومین اداره ارشد (ضداطلاعاتی) کار کرد، جایی که خارجیان و مقامات کنسولی را در لنینگراد رصد می‌نمود. در ۱۳۶۳، پوتین به مسکو فرستاده شد تا در مؤسسه پرچم قرمز یوری آندروپوف آموزش ببیند. او از ۱۳۶۴ تا ۱۳۶۹ در درسدن، آلمان شرقی، با یک هویت پوششی به عنوان مترجم خدمت کرد. این دوره از حرفه او غالباً غیرشفاف است. او از سال ۱۳۹۱ در این سمت در حال خدمت است و پیش از آن نیز از ۱۳۷۹تا ۱۳۸۷میلادی این سمت را بر عهده داشت. همچنین او از۱۳۷۹ تا ۲۰۰۰ میلادی و مجدداً از ۲۰۰۸ تا ۱۳۹۰نیز نخست‌وزیر روسیه بود. پوتین پس از الکساندر لوکاشنکو، دومین رئیس‌جمهور اروپایی است که طولانی‌ترین مدت دورهٔ ریاست‌جمهوری را بر عهده داشته‌است.


در این تصویر لودمیلا همسر پوتین در کنار او در مقابل تاج محل به سال ۱۳۷۹ دیده می‌شود. لودمیلا پوتینا همسر سابق پوتین، است. حاصل ازدواج او با ولادیمیر پوتین دو دختر به نام‌های یکاترینا پوتینا و ماریا پوتینا است. وی سی سال همسر ولادیمیر پوتین بود و در سال ۱۳۹۱ از تصمیم خود برای جدایی خبر داد.

نظرات بینندگان