arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۷۷۸۹۷۸
تاریخ انتشار: ۵۸ : ۲۳ - ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳

یادداشت‌های علم، دوشنبه ۷ مهر ۱۳۴۸

یادداشت‌های اسدالله علم: صبح سفیر ترکیه اعتبار نامه تقدیم کرد. قبل از شرفیابی او سر صبحانه شاهنشاه شرفیاب شدم. والاحضرت فرحناز با پاپا صبحانه می خورد. حالا هرچند شب یکی از والاحضرتها به پیشنهاد علیاحضرت شهبانو با پاپا و مامان می خوابند و صبح هم صبحانه میخورند که احساس خانوادگی آنها برجای بماند و بسیار خوب است. عرض زیادی نداشتم. چند تلگراف خارجی را توشیح فرمودند. نطق سفیر ترکیه خیلی طولانی ولی خوب بود. شاهنشاه بسیار خوب جواب به فرانسه دادند و به همه نکات نطق او اشاره کردند. ماشاءالله از این هوش!
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

سرویس تاریخ «انتخاب»: اسدالله علم (۱ مرداد ۱۲۹۸ بیرجند – ۲۵ فروردین ۱۳۵۷ نیویورک)، یکی از مهم‌ترین چهره‌های سیاسی دوران محمدرضا شاه، وزیر دربار از ۱۳۴۵ تا ۱۳۵۶ و نخست‌وزیر ایران از سال ۱۳۴۱ تا ۱۳۴۲ بود. 
 
«انتخاب» هر شب یادداشت های روزنوشت علم را منتشر می کند.
 
دوشنبه ۷ مهر ۱۳۴۸: صبح سفیر ترکیه اعتبار نامه تقدیم کرد. قبل از شرفیابی او سر صبحانه شاهنشاه شرفیاب شدم. والاحضرت فرحناز با پاپا صبحانه می خورد. حالا هرچند شب یکی از والاحضرتها به پیشنهاد علیاحضرت شهبانو با پاپا و مامان می خوابند و صبح هم صبحانه میخورند که احساس خانوادگی آنها برجای بماند و بسیار خوب است. عرض زیادی نداشتم. چند تلگراف خارجی را توشیح فرمودند. نطق سفیر ترکیه خیلی طولانی ولی خوب بود. شاهنشاه بسیار خوب جواب به فرانسه دادند و به همه نکات نطق او اشاره کردند. ماشاءالله از این هوش!
 
به مجلس فاتحه دکتر صورتگر رئیس سابق دانشگاه پهلوی که ادیب و شاعر بود نتوانستم بروم. بعد از ظهر با دوستم گذراندم. باز هم خوش نگذشت. خیلی بهانه گیر شده است. من هم پرخاش کردم. به نظرم حق هم دارد. به قول سعدی، «زن جوان را اگر تیری در پهلو نشیند، به که پیری!» با آن که هنوز زیاد پیر نشده ام، ولی کار زیاد و گرفتاری فکری قدرتی باقی نمی گذارد...
 
امشب در منزل ماندم با عده ای از دوستان فیلم رنگی مسافرت به ماه را تماشا کردیم. این کار آنقدر عظمت دارد (البته حالا از نظر ما) که مثل تماشای تخت جمشید هرچه انسان ببیند از آن سیر نمی شود...
نظرات بینندگان