arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۷۷۴۲۴۳
تاریخ انتشار: ۳۵ : ۱۰ - ۱۸ فروردين ۱۴۰۳

شورش دوباره کارگران صنعت پوشاک بنگلادش در اعتراض به تاخیر چندماهه در پرداخت حقوق

رهبران کارگری بنگلادش نسبت به تحرکات شدیدتر در صورت برآورده نشدن خواسته‌های کارگران و امکان اعتصاب دوباره مانند سال گذشته در صنعت پوشاک هشدار دادند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

ایلنا: رهبران کارگری بنگلادش نسبت به تحرکات شدیدتر در صورت برآورده نشدن خواسته‌های کارگران و امکان اعتصاب دوباره مانند سال گذشته در صنعت پوشاک هشدار دادند.

به گزارش روزنامه دیلی استار، کارگران زن صنعت پوشاک بنگلادش در اعتراض به‌ عدم پرداخت چندماه حقوق معوق و همچنین‌ عدم پرداخت پاداش و عیدی پایان سال، به خیابان‌ها آمدند. 

این تظاهرات که روز جمعه در داکا پایتخت بنگلادش برگزار شد، با حضور یگان ویژه ضد شورش پلیس به خشونت انجامید. 

صدها کارگر معترض از چندین کارخانه زیر پرچم فدراسیون کارگران پوشاک بنگلادش حوالی ساعت ۴ بعد از ظهر جمعه به سمت فرمانداری حرکت کرده و دو ماه حقوق معوق و عیدی و پاداش پایان سال خود را مطالبه کردند که با برخورد پلیس مواجه شدند. 

سخنرانان نماینده کارگران در این اتحادیه کارگری در مقابل فرمانداری داکا خواستار آن شدند که کارخانه‌داران پوشاک تمامی حقوق معوقه و مزایای شغلی را که قانوناً باید پرداخت کنند را فوراً تسویه کنند. 

رهبران کارگری بنگلادش نسبت به تحرکات شدیدتر در صورت برآورده نشدن خواسته‌های کارگران و امکان اعتصاب دوباره مانند سال گذشته در صنعت پوشاک هشدار دادند. 

بنگلادش سه سال است که با بحران‌های شدید در حوزه روابط کار به ویژه در صنعت پوشاک که اصلی‌ترین صنعت این کشور است، مواجه شده و دولت نیز اراده‌ای به حل مشکلات کارگران این حوزه در تنش با کارفرمایان چندملیتی حاضر در این کشور ندارد.

نظرات بینندگان