arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۷۹۲۸۷۳
تاریخ انتشار: ۵۴ : ۲۳ - ۲۷ خرداد ۱۴۰۳

یادداشت‌های علم، چهارشنبه ۱۲ آذر ۱۳۴۸: توافق برای شروع کار شبکه سراسری مخابرات نهایی شد/ تولید نفت باید به ۵.۵ میلیون بشکه در روز برسد

یادداشت‌های اسدالله علم: صبح شرفیاب شدم اوّل جریان اتمام کار شبکه مخابرات سراسری را عرض کردم. شاهنشاه خوشحال شدند. بعد گزارشی در خصوص افزایش تولید نفت که بنا به اراده شاهنشاه باید به ۵/۵ ملیون بشکه در روز برسد به عرض رساندم. قدری هم کار‌ها و عرایض مختلف و قدری شوخی عرض کردم.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

سرویس تاریخ «انتخاب»: اسدالله علم (۱ مرداد ۱۲۹۸ بیرجند – ۲۵ فروردین ۱۳۵۷ نیویورک)، یکی از مهم‌ترین چهره‌های سیاسی دوران محمدرضا شاه، وزیر دربار از ۱۳۴۵ تا ۱۳۵۶ و نخست‌وزیر ایران از سال ۱۳۴۱ تا ۱۳۴۲ بود.  
 
«انتخاب» هر شب یادداشت‌های روزنوشت علم را منتشر می‌کند.
 
چهارشنبه ۱۲ آذر ۱۳۴۸: صبح شرفیاب شدم اوّل جریان اتمام کار شبکه مخابرات سراسری را عرض کردم. شاهنشاه خوشحال شدند. بعد گزارشی در خصوص افزایش تولید نفت که بنا به اراده شاهنشاه باید به ۵/۵ ملیون بشکه در روز برسد به عرض رساندم. قدری هم کارها و عرایض مختلف و قدری شوخی عرض کردم.
 
شب شاهنشاه مهمان وزیر خارجه بودند. لکا پادشاه سابق آلبانی هم بود. از آن جا برای دیدن فیلم به کاخ نیاوران تشریف بردند و مهمان ها را هم دعوت فرمودند، من هم ناچار بودم برای پذیرایی بروم. فیلم بدی نبود. برای من هم توفیق اجباری بود. متأسفانه خیلی دیر شد. حالا یک صبح است با خانم منزل آمده ایم....
نظرات بینندگان