arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۷۹۳۰۱۲
تاریخ انتشار: ۰۰ : ۲۳ - ۲۸ خرداد ۱۴۰۳

زاکانی خطاب به پورمحمدی: اصرار دارید که سیاست خارجی را به اقتصاد گره بزنید؛ در دولتی که شما حضور داشتید، دیپلماسی التماسی را تجربه کردیم / پورمحمدی در پاسخ به زاکانی: افتخار می کنم در هر دولتی برای خدمتگذاری برای مردم بودم

پورمحمدی کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری در بخش دوم مهلت چهاردقیقه‌ای خود تاکید کرد: من به گذشته نظام و مردم افتخار می‌کنم و به توان ملت خودم باور دارم. افتخار می کنم در هر دولتی برای خدمتگذاری برای مردم بودم. ما نقاط قوت داشتیم و با توجه به آن می‌توانیم ضعف‌ها را حل کنیم.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
زاکانی خطاب به پورمحمدی گفت: اصرار دارد که سیاست خارجی را به اقتصاد گره بزند.در دولتی که شما حضور داشتید، دیپلماسی التماسی را تجربه کردیم.
 
پورمحمدی کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری در بخش دوم مهلت چهاردقیقه‌ای خود نیز تاکید کرد: من به گذشته نظام و مردم افتخار می‌کنم و به توان ملت خودم باور دارم. افتخار می کنم در هر دولتی برای خدمتگذاری برای مردم بودم. ما نقاط قوت داشتیم و با توجه به آن می‌توانیم ضعف‌ها را حل کنیم.
 
وی افزود: چرا رهبری فرمودند برنامه‌های گذشته توسعه ۳۰ تا ۳۵ درصد اجرا شده‌اند؟ مگر قانون نبودند؟ مگر برنامه نبودند؟ چرا محقق نشدند؟ شاید برنامه هم ایراد دارد. به این موضوع هم فکر کنیم و آن را در نظر بگیریم.
 
کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری تصریح کرد: همین برنامه هفتم در ماده الحاقی ۳۵ خود، ۲۵ مورد آمده که شش ماه تا یک سال فرصت لازم داشته تا تکمیل شود. در دولت آقای رئیسی این برنامه پیشنهاد شد و دو سال طول کشید تا آن برنامه تصویب شود و کشور دو سال بی‌برنامه بود. حالا یک دولت و یک مجلس برنامه تصویب کردند و یک دولت و یک مجلس دیگر بناست آن را اجرا کنند که شعارشان متفاوت است.
 
پورمحمدی تاکید کرد: ما ۶ کاندیدا هرکدام شعارهای متفاوتی داریم و ما باید تعهدات خود را به مردم اجرا کنیم. مردم از ما قول و قرار گرفته‌اند. فردا می‌گویم آنقدر مسکن می‌سازیم و آنقدر اشتغال ایجاد می‌کنیم و برنامه‌ای که ما پیشنهاد ندادیم باید جواب آن را بدهد.
 
وی یادآور شد: ساختار برنامه مشکل دارد. نمی‌شود ۲۵ مورد مهم که اولین آن تجهیز منابع مالی برای تحقق رشد ۸ درصدی است و آقای قاضی‌زاده گفتند ۲۰۰ تا ۲۵۰ میلیارد دلار که فکر می‌کنم کمتر باشد. در خوشبینانه‌ترین حالت ۵۰ درصد آن از ریال تامین شود که حدود ۶ هزار همت خواهد شد، این را از کجا می‌خواهیم تامین کنیم؟ از مردمی که به ما اعتماد ندارند و سرمایه آنان در بورس از میان رفته و پول‌های خود را به دلار و طلا بدل می‌کنند؟ جای پراکنده می‌برند و حاضر نیستند به سمت تولید ببرند؟
 
کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری گفت: تا اعتماد نسازیم و ما را باور نکنند که نمی‌توان رشد اقتصادی ایجاد کرد. با ۱۰ میلیارد یورو که نمی‌توان سیاست‌های رشد اقتصادی ۸ درصدی را محقق کرد. نمی‌شود ما با خودفریبی یا خوش‌بینانه به موضوعات نگاه کنیم.
 
وی ادامه داد: کارشناسان مسائل را می‌بینند و مردم دارند آن‌ها را درک می‌کنند. من حرف‌هایی زدم که کارشناسان متعهد و باسواد دانشگاه‌های تهران، شریف و علامه و جوانان انقلابی هم درباره آن‌ها بسیار جدی صحبت کردند. تعابیر خیلی تندی داشتند که نمی‌خواهم به آن‌ها اشاره کنم.
 
پورمحمدی تاکید کرد: این حرف‌ها دلیل بر مأیوس شدن ما نیست یا اینکه نمی‌توانیم. ما این راه تا اینجا پیمودیم، قدرت‌ ایجاد کردیم و در جایگاه والای فعلی قرار گرفتیم. در مقابل این تحریم سخت ایستادیم که توانمندی ملی ما را به اینجا رساند وگرنه دچار فروپاشی می‌شدیم. تحریم خیلی مهم است اما ما مهم‌تر و قدرتمندتریم. قدرت خود را باور کنیم و البته اشتباهات خود را هم بپذیریم.
 
وی گفت: با مردم صادق باشیم و قرارهای درست بگذاریم و وعده‌های درست دهیم و آنچه نمی‌توان اجرا کرد را به مردم وعده ندهیم.
نظرات بینندگان