arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۷۹۴۸۲۶
تاریخ انتشار: ۵۰ : ۰۸ - ۰۴ تير ۱۴۰۳

ظریف: امضاها و نامه‌هایی که نوشتید واکسن خارجی وارد نشود را یادمان نرفته

محمد جواد ظریف گفت: معتقد نیستیم که با امضای وزرای امروزی‌تان بگویند ورود واکسن ممنوع است و امروز بگویند خودمان وارد کردیم. امضا‌ها و نامه‌هایی که نوشتید واکسن خارجی وارد شود را یادمان نرفت. چرا فکر می‌کنید مردم حافظه ندارند؟ حضور مردم و حرف راست، دروغگویان را رسوا می‌کند. جمعه مردم دروغگویان را رسوا می‌کنند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

ایرنا: عضو ستاد انتخابات پزشکیان گفت: حکمرانان بد را مردمی انتخاب می‌کنند که در انتخابات شرکت نمی‌کنند. شرکت نکردن در انتخابات اعتراض نیست، رای به اقلیت است.

محمد جواد ظریف شامگاه یکشنبه سوم تیر در اجتماع حامیان پزشکیان اظهار داشت: ما برای ساختن فردایی بهتر برای فرزندان‌مان و ایران‌مان و برای این‌که هیچ‌گاه کسی جرات نکند چشم بد به این خاک اهورایی داشته باشد و در آینده کسی جرات کند ایرانی را تهدید کند، بلکه این مردم بزرگ را تکریم کند گرد هم آمدیم تا فردی پاکدست و پایبند به اصول انقلاب و شجاع و صادق را روز جمعه همراه با هم انتخاب کنیم و اجازه ندهیم که در دل ما و فرزندان ما بدر ناامیدی کاشته شود.

وی ادامه داد: کسانی می‌خواهند ما را از آینده این آب و خاک ناامید کنند که دل در گرو این آب و خاک ندارند و برای مزدوران کار می‌کنند.

ظریف در پاسخ به برخی مخالفان که علیه او و پزشکیان شعار می‌دادند، گفت: من راجع به مصی علی‌نژاد صحبت می‌کنم. چرا به خودتان گرفتید؟ چرا وقتی راجع به مزدوران حقوق‌بگیر خارج از کشور صحبت می‌کنم شما ناراحت می‌شوید؟ هم‌فکرشما هستند؟ البته در یک نکته موافق و مشترکید. هر دو مخالف برجام هستید.
فیزیوتراپی رو خودت انجام بده! با دستگاه خانگی و قابل حمل | الان تخفیف ویژه داره
خرید و مشاوره
تبلیغ
yektanet

وی در ادامه بیان داشت: شاید برخی خیال می‌کنند همنوا شدن با نتانیاهو که گفت تمام تلاشم را کردم برجام را نابود کنم افتخار و نشان انقلابی‌گری است. شاید برخی برای تحریم شدن فرزندشان از سوی آمریکا خوشحال شوند و کنار آمریکا قرار بگیرند. ولی ما این‌طور فکر نمی‌کنیم. ما معتقدیم اقلیت باید بتواند در کشور اکثریت نظرش را بدهد. نه این‌که کسی که نماینده اکثریت است، کسی که رهبری گفته صادق است وقتی هشت دقیقه در صدا و سیما صحبت می‌کند انگار آب در لانه مورچگان ریخته است.

عضو ستاد پزشکیان افزود: چه شده شما را؟ چرا وقتی برای حمایت از فردی که مورد تایید شورای نگهبان است حرف می‌زنم جلسه را به هم می‌ریزید؟ از چه می‌ترسید؟ این قدرت چه مزه‌ای دارد که حاضرید بنیان نظام را زیر سوال ببرید؟
خرید انواع پنکه در تکنولایف(با تخفیف)
تبلیغ
خرید انواع پنکه در تکنولایف(با تخفیف)
خرید کن
yn-ad

ظریف در واکنش به اعتراض برخی حاضران و مخالفان هنگام خواندن چند آیه قرآن، گفت: لعنت بر این قدرت که این‌قدر انسان را حتی در برابر کلام خدا می‌ایستاند. اگر ناراحتید از سالن بیرون بروید. این‌که اینجا وقت مردم را می‌گیرید حق‌الناس است. این مردم نیامدند حرف شما را گوش کنند. می‌توانید از سالن خارج شوید. اگر کسی در ستاد شما این‌طور سر و صدا می‌کرد سالم بیرون می‌رفت؟ چند نفر از حامیان پزشکیان وارد سالن حامیان آقای جلیلی شدند؟

ظریف ادامه داد: این تفاوت ما و شماست. ما اکثریت این جامعه‌ایم و اجازه نمی‌دهیم اقلیتی پررو و پرگو خود را اکثریت بپندارد. بروید از آقای جلیلی بپرسید چرا به آقای پورمحمدی گفت اگر شما بودید اجازه می‌دادیم fatf امضا شود و، چون روحانی بود اجازه ندادیم؟ یکی از روسای شما نوشته نروید در ستاد‌ها و ظریف را عصبانی نکنید. من عصبانی نیستم. اما مردم آمدند حرف من را بشنوند. حرف شما را که هر روز در صدا و سیما می‌شنوند.

وی اضافه کرد: می‌گویند شما واکسن نیاوردید و ما آوردیم. مگر واکسن خمره رنگرزی است؟ فکر نکنید مردم نمی‌فهمند. مردم ایران فهمیده و بالغ هستند و می‌فهمند چه حرفی درست است. مردم ما امروز به خاطر سیاست‌های اشتباه شما سر گرسنه بر بالین می‌گذارند. قبول دارید حق‌الناسی هم هست؟ چه کسی می‌خواهد در آن دنیا پاسخ دهد؟

ظریف در پاسخ به منتقدان گفت: هیچ کس مزاحم این مخالفان حاضر در سالن نشود. بگذارید هر چه می‌خواهند بگویند. شعار ما این است که زنده باد مخالف من. شعار ما این نیست که چوب و چماق بر سر شما باشد. ما معتقد به هنجار‌های کشور هستیم. اما معتقد نیستیم برخورد ناشایست شود. معتقد به فیلترینگ و کاسبی از فیلترشکن نیستیم. معتقد نیستیم که با امضای وزرای امروزی‌تان بگویند ورود واکسن ممنوع است و امروز بگویند خودمان وارد کردیم. امضا‌ها و نامه‌هایی که نوشتید واکسن خارجی وارد شود را یادمان نرفت. چرا فکر می‌کنید مردم حافظه ندارند؟ حضور مردم و حرف راست، دروغگویان را رسوا می‌کند. جمعه مردم دروغگویان را رسوا می‌کنند.

وی با اشاره به وقایع پیش آمده در جریان سفرش به کاشان گفت: در کاشان گفتم این کار‌های شما جامعه را دوقطبی می‌کند و مردم می‌آیند پای صندوق و ما رای می‌آوریم. بگذارید رقابت سالم و بدون تنش باشد.

ظریف با انتقاد از صدا و سیما گفت: البته در صدا و سیما به ازای هر پنج دقیقه‌ای که آقای پزشکیان صحبت می‌کند بیست دقیقه به طرف مقابل وقت می‌دهند. حکمرانان بد را مردمی انتخاب می‌کنند که در انتخابات شرکت نمی‌کنند. شرکت نکردن در انتخابات اعتراض نیست. رای به اقلیت است. همه شما با توکل به خدا روز جمعه دست دوستان و آشنایان را می‌گیرید و صندوق رای را تنها نمی‌گذارید. نکند روز جمعه به بهانه‌های حقوق‌بگیران خارج‌نشین گوش کنید و پای صندوق نروید.

وی یادآور شد: حتما مردم ایران روز جمعه پای صندوق می‌روند. این مردم آگاه و بصیر هستند و آینده‌شان را خودشان تعیین می‌کنند. چون می‌دانند فرق می‌کند پزشکیان در کنار رهبر بایستد و در پاستور باشد یا دیگرانی که دل‌شان برای مردم نمی‌سوزد. شاهد باشید من آمدم اینجا که آرام سخن بگویم. نیامدم عصبانی شوم. اما گروهی نمی‌خواهند حرف حق را بشنوند و قرآن را بشنوند.

نظرات بینندگان