arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۸۱۸۹۳۸
تاریخ انتشار: ۰۱ : ۱۶ - ۳۰ شهريور ۱۴۰۳

پزشکیان: روابط دوستانه با ارمنستان در حال توسعه است

رئیس‌جمهور جمهوری اسلامی ایران روز جمعه در پیام‌های تبریک به مقامات کشور همسایه ارمنستان به‌مناسبت روز ملی این کشور از روابط روبه‌رشد تهران و ایروان سخن گفت.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

فارس: رئیس‌جمهور جمهوری اسلامی ایران روز جمعه در پیام‌های تبریک به مقامات کشور همسایه ارمنستان به‌مناسبت روز ملی این کشور از روابط روبه‌رشد تهران و ایروان سخن گفت.

مسعود پزشکیان، رئیس‌جمهور جمهوری اسلامی ایران روز جمعه در پیام‌های جداگانه سالگرد استقلال جمهوری ارمنستان را به رئیس‌جمهور، نخست‌وزیر و مردم  این کشور تبریک گفت.

به گزارش رادیو ارمنستان، پزشکیان در پیام تبریک خود به «واهاگن خاچاتوریان»، همتای ارمنی خود ابراز اطمینان کرد که روابط دو کشور دوست و همسایه در سال‌های آینده در زمینه‌های مختلف تعمیق خواهد یافت و مردم دو کشور از منافع  آن بهره خواهند برد.

پزشکیان در پیامی به نیکول پاشینیان نخست‌وزیر ارمنستان نیز  تأکید کرد که ایران یکی از اولین کشورهایی بود که استقلال جمهوری ارمنستان را به رسمیت شناخت و از آن زمان تاکنون، دو کشور روابط خوبی باهم دارند.

پزشکیان افزود: «مایه خوشحالی است که روابط دو کشور در همه زمینه‌ها پایدار و مستحکم است و روابط دوستانه روز‌به‌روز درحال‌توسعه و پیشرفت است.»

نخست‌وزیر ارمنستان  به‌تازگی در نشست خبری با ایراکلی کوباخیدزه، نخست‌وزیر گرجستان از لزوم برقراری صلح در  قفقاز جنوبی سخن گفت.

پاشینیان در بخشی از این نشست خبری مشترک با همتای گرجی خود گفت: «یقین دارم که ذی‌نفعان صلح در منطقه نه‌تنها ارمنستان و جمهوری آذربایجان هستند، بلکه گرجستان، ترکیه و ایران نیز به طور برابر از آن بهره خواهند برد.» 

نظرات بینندگان