arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۸۱۸۹۶۵
تاریخ انتشار: ۳۲ : ۲۰ - ۳۰ شهريور ۱۴۰۳

بایدن: برای بازگرداندن مردم به خانه‌های خود در مرزهای اسرائیل و لبنان تلاش می کنیم / می‌خواهیم اطمینان حاصل کنیم که مردم شمال اسرائیل و جنوب لبنان بتوانند به خانه‌های خود بازگردند

جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا گفت که در حال «تلاش» برای بازگرداندن مردم به خانه‌های خود در مرزهای پرتنش اسرائیل و لبنان است. بایدن در ابتدای جلسه هیات دولت آمریکا به خبرنگاران گفت که می‌خواهد «اطمینان حاصل کند که مردم شمال اسرائیل و همچنین جنوب لبنان بتوانند به خانه‌های خود بازگردند.»
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

ایرنا: جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا در تازه ترین اظهار نظر پس از انفجارهای دستگاههای ارتباطی حزب الله لبنان درباره وضعیت شهرک نشینان آواره صهیونیست گفت که برای تحقق  امکان بازگشت ساکنان شمال و جنوب سرزمین ها اشغالی به خانه های خود تلاش خواهم کرد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا روز جمعه به وقت محلی در اولین اظهارنظر خود درباره وضعیت لبنان و اسرائیل پس از موج انفجارهای دستگاه های پیام گیر و بی سیم که حزب‌الله را هدف قرار داد، گفت که در حال «تلاش» برای بازگرداندن مردم به خانه‌های خود در مرزهای پرتنش اسرائیل و لبنان است.

بایدن در ابتدای جلسه هیات دولت آمریکا به خبرنگاران گفت که می‌خواهد «اطمینان حاصل کند که مردم شمال اسرائیل و همچنین جنوب لبنان بتوانند به خانه‌های خود بازگردند.»

به گزارش ایرنا، رژیم اسرائیل طی عملیات تروریستی در روزهای سه شنبه و چهارشنبه در لبنان، با منفجر کردن هزاران دستگاه پیجر، بی‌سیم و سیستم‌های ارتباطی، دست کم ۳۷ شهروند لبنانی را شهید و بیش از ۴ هزار نفر دیگر را زخمی کرد.

بسیاری از کشورهای جهان و نهادهای بین‌المللی انفجارهای اخیر در لبنان را محکوم و برلزوم کاهش تنش‌ها در منطقه تاکید کرده‌اند. آمریکا همانند همیشه در واکنش به این حملات تروریستی اعلام کرد که از جزئیات آن اطلاعی نداشته است.

دبیرکل حزب الله لبنان روز پنجشنبه در سخنانی تاکید کرد که رژیم اسرائیل با عملیات تروریستی اخیر خود در لبنان، همه خطوط قرمز را زیر پا گذاشت و تاوان سختی خواهد پرداخت.

نظرات بینندگان