arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۸۲۰۰۱۰
تاریخ انتشار: ۲۵ : ۱۸ - ۰۳ مهر ۱۴۰۳

لورا روزن، خبرنگار آمریکایی: حضور دیپلمات‌های «کارآزموده» ایرانی به ویژه ظریف در هیات همراه پزشکیان در نیویورک، نشان‌دهنده آماده شدن ایران برای مذاکره با غرب است

«لورا روزن» خبرنگار آمریکایی نوشت حضور دیپلمات‌های «کارآزموده» ایرانی در هیات همراه رئیس‌جمهور ایران در سفر به نیویورک، نشان‌دهنده آماده شدن ایران برای مذاکره با غرب برای حل‌وفصل مسائل، از جمله پرونده هسته‌ای است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
ایسنا: خبرنگار آمریکایی نوشت حضور دیپلمات‌های «کارآزموده» ایرانی در هیات همراه رئیس‌جمهور ایران در سفر به نیویورک، نشان‌دهنده آماده شدن ایران برای مذاکره با غرب برای حل‌وفصل مسائل، از جمله پرونده هسته‌ای است.
 
«لورا روزن» خبرنگار ارشد آمریکایی در یادداشتی درباره سفر هیات بلندپایه ایران به نیویورک برای شرکت در نشست مجمع عمومی سازمان ملل، نوشت که حضور «محمد جواد ظریف» دیپلمات کارآزموده و مذاکره‌کنندگان هسته‌ای پیشین در کنار «مسعود پزشکیان» رئیس‌جمهوری اسلامی ایران در این سفر به مقر سازمان ملل نشان می‌دهد که ایران در حال آماده شدن برای مذاکره است.
 
پیام همراهان پزشکیان در سفر به نیویورک
 
در این یادداشت که در پایگاه خبری دیپلماتیک منتشر شده، آمده است: شاید مهم‌ترین موضوع از سفر اول مسعود پزشکیان، رئیس‌جمهور جدید ایران به نیویورک برای شرکت در نشست مجمع عمومی سازمان ملل در این هفته، هیاتی است که او به همراه خود آورده بود. این هیات، به‌ویژه، شامل «محمدجواد ظریف» دیپلمات کارآزموده و وزیر امور خارجه پیشین ایران است که مشاور پزشکیان است، همچنین معاونان پیشین ظریف نیز در این هیات حضور دارند که نقش مهمی در مذاکرات هسته‌ای ۲۰۱۶ داشتند، از جمله «عباس عراقچی» وزیر امور خارجه فعلی ایران و «مجید تخت‌روانچی» معاون سیاسی عراقچی. تمامی آن‌ها در جلسه پزشکیان با خبرنگاران در نیویورک حاضر بودند.  
 
روزن در این یادداشت مطرح کرد: پیامی که همراهان هیات ایرانی فرستاد این بود که ایران در حال به کار بستن نهایت تلاش خود به منظور آماده شدن برای ازسرگیری دیپلماسی با غرب، در صورت آماده بودن ۶ کشور دیگر (عضو توافق هسته‌ای) است. احتمال می‌رود همراهان فرصتی برای صحبت کردن با کارشناسان و شاید برخی مقامات رسمی پیشین برای ارائه توضیحات تازه درباره دیدگاه‌های خود و ایجاد زمینه‌ای برای مذاکرات آتی پس از روی کار آمدن رئیس‌جمهور جدید آمریکا بیابند.
 
در ادامه این یادداشت با اشاره به اظهارات پزشکیان در نشست با مدیران رسانه‌های آمریکایی آمده است: پزشکیان تاکید کرد که ایران امیدوار است به میز مذاکرات بازگردد و به دنبال بی‌ثباتی نیست. ما درباره برجام(توافق هسته‌ای) ۱۰۰ بار گفته‌ایم که آماده پایبندی به تعهدات و توافقات خودمان هستیم. امیدواریم پای میز برویم و مذاکره کنیم تا به ارتقای صلح و امنیت در جهان کمک کنیم.
نظرات بینندگان