arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۸۲۰۹۲۸
تاریخ انتشار: ۵۶ : ۱۲ - ۰۷ مهر ۱۴۰۳

وزارت دادگستری آمریکا سه ایرانی را به حمله هکری به ستاد انتخاباتی دونالد ترامپ متهم کرد

وزارت دادگستری آمریکا سه مرد را به حمله سایبری و دست داشتن در ماجرای ادعایی هک ستاد انتخاباتی دونالد ترامپ توسط ایران متهم کرد. در این کیفرخواست نام این افراد مسعود جلیلی، سید علی آقامیری و یاسر بلاغی ذکر شده و ادعا شده است که آن‌ها برای یک کارزار هکری گسترده آماده شده بودند و این کار را انجام دادند که بخشی از تلاش‌های مستمر ایران برای ایجاد اختلاف، کاهش اعتماد به فرآیند انتخابات ایالات متحده و کسب اطلاعات به صورت غیرقانونی است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
ایسنا: وزارت دادگستری آمریکا سه مرد را به حمله سایبری و دست داشتن در ماجرای ادعایی هک ستاد انتخاباتی دونالد ترامپ توسط ایران متهم کرد.
 
وزارت دادگستری آمریکا با انتشار کیفرخواست علیه سه مرد ایرانی آنها را به حمله سایبری به مقامات فعلی و سابق دولت آمریکا، کارزارهای سیاسی، اصحاب رسانه و سایرین با هدف سرقت اطلاعات از این مقامات آمریکایی و تلاش برای ایجاد بی‌اعتمادی به انتخابات ریاست جمهوری این کشور متهم کرد.
 
در این کیفرخواست نام این افراد مسعود جلیلی، سید علی آقامیری و یاسر بلاغی ذکر شده و ادعا شده است که آنها برای یک کارزار هکری گسترده آماده شده بودند و این کار را انجام دادند که بخشی از تلاش‌های مستمر ایران برای ایجاد اختلاف، کاهش اعتماد به فرآیند انتخابات ایالات متحده و کسب اطلاعات به صورت غیرقانونی است.
 
وزارت دادگستری آمریکا همچنین در این کیفرخواست مدعی شده است که هکرهای ایرانی چنین اطلاعاتی را به عنوان بخشی از تلاش‌های خود برای انتقام ترور ژنرال قاسم سلیمانی، فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی می‌خواستند.
 
ارتش آمریکا در ژانویه ۲۰۲۰ سردار قاسم سلیمانی را در فرودگاه بغداد، پایتخت عراق هدف قرار داد که به شهادت او و همراهانش منجر شد.
 
بنابر ادعای کیفرخواست صادر شده، اهداف هک ایران شامل یکی از وکلای ترامپ، مقامات سابق سیا و یک سفیر سابق ایالات متحده بوده است.
 
پلیس فدرال آمریکا (FBI) از ماه ژوئن، در حال بررسی فعالیت‌های هکری با هدف حساب‌های ایمیل کارکنان ستاد انتخاباتی ترامپ و سایر افراد در پیرامون رئیس جمهور سابق است. تحقیقات اف‌بی‌آی همچنین بر روی یک شخصیت آنلاین به نام «رابرت» متمرکز بوده است که با خبرنگاران آمریکایی تماس گرفته بود.
 
به نوشته واشنگتن پست، افراد آشنا با این تحقیقات که خواستند نامشان فاش نشود، این شخص اسناد مبارزاتی را که به دروغ ادعا می‌کرد در حین کار با ستاد ترامپ به دست آورده است، به اشتراک گذاشت.
 
مقامات ایالات متحده مدعی‌اند که این شخص یا افرادی که خود را به‌عنوان «رابرت» نشان می‌دهند، از طرف دولت ایران عمل می‌کنند و فایل داده‌های سرقت شده از حساب‌های ایمیل مشاوران ترامپ را به سازمان‌های خبری ارائه می‌دهند.
 
در میان اهداف حمله هکری، «سوزی وایلز» مشاور و یکی از بلندپایه‌ترین مقامات کارزار ترامپ قرار داشته است. افراد آشنا به این تحقیقات گفتند که سایر افراد در اردوگاه ترامپ، از جمله مشاوران ستاد انتخاباتی نیز در معرض خطر قرار گرفتند.
 
دادستان کل آمریکا با انتشار این کیفرخواست مدعی تلاش‌های ایران، روسیه و چین برای مداخله در سیاست و انتخابات ایالات متحده از طریق هک، انتشار اطلاعات نادرست و کارزارهای نفوذ مخفیانه شد.
نظرات بینندگان