arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۸۲۲۸۵۸
تاریخ انتشار: ۴۰ : ۲۲ - ۱۳ مهر ۱۴۰۳

عبری مسلکانِ فارسی زبان!

غلامرضا بنی اسدی: با داده های مجعول و مجهول، به جنگِ باور و یقینِ ما آمده اند. آن هم با آدم هایی که اگر چه فارسی صحبت می کنند اما روحِ عبری در حرف به حرف گفته هاشان موج می زند. نام و حتی شناسنامه ایرانی دارند اما همه شناسه های ردیف شده در نگاه و کلام و رفتارشا، صد در صد صهیونیستی است. فارسی صحبت می کنند در رسانه های فارسی زبان آن سوی آب اما آبرو از خود می برند چون به اشارت های چشم و ابروی کسانی، لب می جنبانند که حضور هیچ جنبنده ای را در خاک ایران دوست ندارند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

غلامرضا بنی اسدی: ایران در دفاعی مشروع از خود و خاکِ خویش، پاسخ جسارت رژیم صهیونیستی را داد. این یک گزاره خبری و واقعیتِ خبری است. آنها، کنسولگری ما را که در عرف شناخته شده بین المللی حکمِ خاک ما را دارد، بمباران و مستشاران نظامی ما را به شهادت رساندند. در دومین اقدام تروریستی هم تمامیت ارضی ما را نادیده و در خاکِ ما، میهمان بلند پایه و دیپلماتیک ما را هدف گرفتند. یعنی بدون در نظر داشتن اقدامات تروریستی و سرقتِ اسناد، در دو اقدام مشخص و نمایان، به تمامیت ارضی ما تعرض کردند.

ما هم بر اساس مقرارات شناخته شده بین المللی در فرایندِ دفاعِ مشروع، جواب دادیم. اقدامی که همه دنیا به رسمیت می شناسد. آنچه اما دارد توسعه پیدا می کند، جنگِ ترکیبی دشمن است که در ساحت های مختلف، بروز می یابد.

مهمترین آن، هجومِ سازمان یافته رسانه ای به شناخت و ادراکِ ماست. با داده های مجعول و مجهول، به جنگِ باور و یقینِ ما آمده اند. آن هم با آدم هایی که اگر چه فارسی صحبت می کنند اما روحِ عبری در حرف به حرف گفته هاشان موج می زند. نام و حتی شناسنامه ایرانی دارند اما همه شناسه های ردیف شده در نگاه و کلام و رفتارشا، صد در صد صهیونیستی است. فارسی صحبت می کنند در رسانه های فارسی زبان آن سوی آب اما آبرو از خود می برند چون به اشارت های چشم و ابروی کسانی، لب می جنبانند که حضور هیچ جنبنده ای را در خاک ایران دوست ندارند.

آنان جای شهید و جلاد را عوض می کنند. لباس مظلوم را به تن ظالم می پوشانند هرچند بر تن اش زار می زند اما اینان همچنان زور خود را می زنند. دارند تجاوز ابتداعی و تعدی نامردانه رژیم صهیونیستی را، اقدامی مشروع دفاعی تفسیر می کنند. انگار این ما بودیم که کنسولگری شان را زدیم و در اقدامی تروریستی، میهمان شان را کشتیم! بعد از جا به جایی ظالم و مظلوم، قدم دوم را با کلماتی برمی دارند که جمهوری اسلامی را غیر از ایران معرفی می کنند.

انگار ما با دو کشور مواجهیم. یکی جمهوری اسلامی ایران است که صهیونیست ها برایش کشتن با هزار ضربه خنجر نسخه کرده اند و یکی هم یک ایران است که صهیونیست ها عاشق اش هستند! دایه هایی که اگر مادر را خواب ببرد هم بیدار می مانند تا ایران و ایرانی، رویایش آشفته نشود! با تکنیک های روانی و تصویرسازی های ذهنی می خواهند کاری کنند که ما هم در" تله دوگانه سازی" شان بیفتیم. می خواهند به ما بباورانند که دعوای آنان هم با جمهوری اسلامی است نه ایران. اما تجربه تاریخی و زیست دهه های اخیر به صراحت می گوید آنان با ایران و ایرانی دشمنی آشکار دارند. ترور دانشمندان ما در حوزه های غیرنظامی می گوید آنان نه با نظام که با ایران مشکل دارند. ما هم در دفاه از ایران در برابر شان می ایستیم. نه فقط سپاه پاسداران که همه نیروهای مسلح که ملت واحده ایران در برابر شان است. من خط خبری رسانه های داخلی را هم خالی از اشکال نمی دانم که گاه به نوعی به دوگانه سازی آنان ضریب می دهد.

تکرار مکرر حمله موشکی "سپاه" به اسرائیل، ترجمه اشتباهی است از واقعیت. واقعیت این است که ایران در دفاع مشروع از خاک و حاکمیت قانونی خود، در اقدامی تلافی جویانه مطابق منشورملل متحد، جواب صهیونیست ها را داد. سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، بازوی اجرا بود. جواب اما از سوی ایران و ایرانیان ادا شد.

نظرات بینندگان